Hur låser jag min PTW till Semi.

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Hur låser jag min PTW till Semi.

Inlägg av Tamaz »

Hej!

Har haft min PTW ganska många år nu och kör oftast med en cylinder som chronar 125 när det är spel i skog. Detta fungerar prima.

Nu till dilemmat:
Ska på ett spel där allt mellan 110-130 går in som semisniper. Inte mig emot då jag sällan skjuter full auto ändå

Frågan är hur jag enklast gör för att låsa bössan till Semi på ett sånt sätt att jag enkelt kan återställa det när jag exempelvis vill spela CQB.

Jag har sett många som gjort det men inte lyckats hitta någon info på hur man gör.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: Hur låser jag min PTW till Semi.

Inlägg av Purvins »

På sidan av din gearbox har du ett selector rack som rör sig fram och tillbaka beroende på vart du har din selector ställd. Om du blockerar den delen av rörelsen som kommer efter att semi är vald så kommer du inte kunna snurra vidare den till auto. Finns även förlängda sådana att köpa från FCC om jag minns rätt.

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: Hur låser jag min PTW till Semi.

Inlägg av Tamaz »

Okej, så det är ett rent mekaniskt lås som hindrar eldväljaren förbi semi som gäller? Inte någon kabel eller jumper eller liknande man löder på/av eller sätter en brytare på?
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: Hur låser jag min PTW till Semi.

Inlägg av Tamaz »

Fixade det!

Klippte och filade till en liten plastbit som nu passar perfekt i skåran för selector racket. Nu går det inte att vrida eldväljaren förbi semi.

Tack!

EDIT:
Känns lite som anledningen till att jag inte hittade en giude var för att det var så enkelt. :P

Aja nu finns den här tråden för andra som eventuellt letar. ;)
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Skriv svar