DTW - Problem på SEMI. (Film!)

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: DTW - Problem på SEMI. (Film!)

Inlägg av gsa bengan »

Se där, lärde jag mig något nytt idag. :)
Snurrar jag det hjulet så är det inga problem, behövdes inte någon handske.

Nu låter bössan som jag vill. Tidigare eftersom den stannade olika så lät den som en ledsen AEG men nu så har den snärtigheten jag vill ha. Kör på original el till den rasar. Massa tack alla. :)

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: DTW - Problem på SEMI. (Film!)

Inlägg av Nitisk »

Så lite så ^_^

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: DTW - Problem på SEMI. (Film!)

Inlägg av Gwlyddyn »

Är det denna kretsen jag behöver? (Om någon har en liggande så säg till!)

http://www.ebairsoft.com/smart-electric ... -7079.html

fester
Inlägg: 143
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:59 pm

Re: DTW - Problem på SEMI. (Film!)

Inlägg av fester »

E-Tiny kommer göra susen istället för den du håller i :)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: DTW - Problem på SEMI. (Film!)

Inlägg av Fearless »

Kretsen är överhettas och förmodligen pga av att något gått tungt eller kortslutit temporärt. Kolla även kontakterna på sladden till motorn. Jag kan nästan garantera att du ser på plasten runt dem att det gått varmt där med? En källa till kortslutning kan vara att motorblecken gått av (eller håller på att ge sig) och att pluskabeln då kortsluter mot motorn eller att jorden glappar. Snabbaste fixen på det, eller för att förebygga problemet, är att inte löda motorkablarna på de små veka blecken utan att man löder dem ovanpå kolhållarna. Då slipper man problem med att kontaktblecken går av med möjlig kortslutning som följd. Se bara till att lödningarna går fritt från motorplattan och att ta bort kolhållarna innan lödning så att värmen inte går ut och smälter plastskruvarna eller lödningen på kolen.

Just på DTW så verkar det bli det så här. Det behöver inte vara pga av att lådan eller motorn går tungt utan det kan vara dålig kvalité på kretsar som ställer till det också. Byte till E-tiny är ett bra tips eller så stoppar du i en ny bakre krets och hoppas på att den håller bättre kvalité. Givetvis kollar du även låda, lödningar, motor, kol m.m. så allt ser bra ut och löper lätt. :)

Ett tips med E-tiny på en DTW är att det kan vara problem med att få plats med främre kretsen då magcatchbrytaren sitter lite för långt ut från kretskortet så man kan få löda om den så att den kommer 1-2mm närmre kretskortet och då passar bättre i sin slot i bössan.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Skriv svar