Hur kommer det sig?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Hur kommer det sig?

Inlägg av Kocken149 »

Hej TW folket 😃 har en fundering kring en sak jag tycker mig se ofta hos TW användare, är höga trim. Hur kommer det sig att många spelar med 130, 150 ja till och med 170fjäder och även skjuter auto (har jag läst i en tråd) finns det spel som tillåter fullauto med så högt trim? En TW bössa brukar ju vara rätt tät, så en 130 cylinder gör ju oftast runt 145m/s och en 150 ca 160-165. Kan inte vara kul att bli sprayad av 160m/s även på 10m håll. Är inte menat som kritik till TW ägare utan mera undran hur tankebanorna går? Börjar mer och mer bli sugen på att kliva in i TW träsket, men går ogärna över 120 fjäder när det ska skjutas fullauto. Är det ens värt att investera i en TW då? Mycke text blev det😀

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av Genocide »

Som fd TW ägare kan jag säga att det sällan skjuts auto med en tw bössa. Och då talar jag nog för majoriteten.

Vitsen varför man kör 130-150 cylle är för att du just skjuter semi. Då vill du att det ska gå så långt som möjligt.
En bra dubbeltap på bra avstånd räcker med en välinställd tw.

Jag semispärrade mina bössor vid användning av 150 cylle.
Med 130 så hade jag burst på bössan som många kör med.

Vilken tw ägare har kört auto med 150-170 cylle??
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av gsa bengan »

Som nybliven TW ägare så ä det ända som hindrar mig från att inte köra lägre än 130 fjäder som följde med bössan e priset på en ny cylinder. Det blir en 110 cylinder så fort det finns pengar till en. Blir ju till att köra med 130 tills dess. Men väääldigt försiktigt. Mer än 130 o auto e väldigt sällan tillåtet.

Ps, det finns alltså inte någon direkt anledning att köra för hett.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av Genocide »

Bengan....man kan alltid byta fjäder;) kostar en hunka.
Pm för mer info.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av gsa bengan »

Jo, klart. Men det e det jag menar. Det finns inte någon anledning. Så dom som kör med för het bössa ska en snigel på ögat! :)

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av Kocken149 »

Hajade mest till för den här tråden:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 85&t=19329
2000 bul semi/auto med 170cylle 😱 kan inte vara kul att stå i mottagarändan.

bull85
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:19 pm

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av bull85 »

man får hoppas att det inte var på nån i spel han sköt mot utan provade mot måltavla eller dylikt.
RPK user
Вы видели мою гранату?

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av Kocken149 »

Står ju att det var på spel (containeryard) . 2000 bul för att prova låter mycket.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av Genocide »

Mnjaaa 2k skott kan vara en grov uppskattning.

Jag har dratt igenom 3 mag i min polarstar....har inte ens ställt hoppen;) för shits and giggles liksom...

Så inte omöjligt.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Hur kommer det sig?

Inlägg av Lazt »

jag sprayar på med ptwn om det är sånt spel, men oftast får man ju klippa lite i 130fjädern så den gör just 130. 150 tycker jag går marginellt bättre än 130 men inte värt det med semibegränsningen. Sen finns det väl folk som inte följer regler, men det gäller väl oavsett bössa.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Skriv svar