CTW Problem

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
smerghippie
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:41 pm

CTW Problem

Inlägg av smerghippie »

Tjena, jag har skaffat mig en Celsius ctw mx2, just nu kör jag med ett 11.1 lipo, med en 120 fjäder (chronar dock bara 110 med 0.20g boll), jag skulle vilja byta till 7.4lipo istället pga ROF är lite för högt, kulorna går åt för snabbt och den klipper kulor nån gång då och då, MEN jag har testat 10 st olika 7.4 lipon av olika märken och storlekar, men bössan vill inte skjuta alls, led lampan blinkar som om batterierna är slut, fast dem är fullladdade. Någon som har haft liknande problem eller vet någon lösning?

bull85
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:19 pm

Re: CTW Problem

Inlägg av bull85 »

min började klippa kulor, för att nozzeln satt löst i cylindern, då den är gängad, min gängades loss helt och tuggade upp gängor och hophuset. kolla om nozzeln sitter fastgängad ordentligt, gängtejpa gärna så tätar den med.
RPK user
Вы видели мою гранату?

smerghippie
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:41 pm

Re: CTW Problem

Inlägg av smerghippie »

Tack för tipset, ska öppna upp och kolla idag

Nitzer
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 16, 2012 6:53 pm

Re: CTW Problem

Inlägg av Nitzer »

Du måste köra med 11.1 batteri på ctw.

Vilka kulor använder du? Om du har orignal pipan så är den väldigt tajt och se till att den är rejält rengjort. Jag rekommenderar Green devil bio kulor.

smerghippie
Inlägg: 5
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:41 pm

Re: CTW Problem

Inlägg av smerghippie »

jag testade med JBU 0.28 för förra ägaren tipsade mig om de, men då klippte den riktigt mycket kulor, så jag testade JBU 0.25 och då funkade det mycket bättre, kan dock vara så att 0.28 påsen vart kass, vet ej, men jag ska testa green devils, vilken kulvikt föresten?

och nej där sitter en annan pipa i, 6.02 eller 6.03 nerkapad till cqb, men jag har original pipan hemma och jag har tänkt byta till den

Nitzer
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 16, 2012 6:53 pm

CTW Problem

Inlägg av Nitzer »

Hej

0.25 blir nog lagom.

Dominion
Inlägg: 20
Blev medlem: mån maj 07, 2012 2:46 pm

Re: CTW Problem

Inlägg av Dominion »

Nya batchen av JBU är det troliga problemet... här i 08 land använder vi inte längre JBU till PTW
PTH got pure awesomeness!
Följ oss gärna på Facebook https://www.facebook.com/PTH.Pure.Awesomeness

zlappe
Inlägg: 3
Blev medlem: ons maj 16, 2012 6:23 am

Re: CTW Problem

Inlägg av zlappe »

Även jag lägger en stark röst på Green Devils, jag kör 0.25 och det är dom som jag har haft absolut bäst resultat med.

Celcius säger själva att du skall köra med 11.1 så detta är att rekommendera, jag har aldrig kört något annat.

Skriv svar