DTW Etiny

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Beckman94
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jul 01, 2013 12:29 pm

DTW Etiny

Inlägg av Beckman94 »

Idag var jag ute och spelade med min DTW med relativt nya etiny-kretsar jag köpte för ca 2 veckor sedan. De har fungerat utmärk tidigare spel. Idag när jag spelade gick säkringen men jag hade för tillfället inga nya att stoppa dit. Nu när jag kom hem tryckte jag dit en ny och kopplade in batteriet och motorn börjar då tokspinna. Snabbt som attan drar jag ut batteriet. Jag testade sedan att byta till Semi (tidigare safe) och stoppar i batteriet. Säkringen går då dirrekt igen och bakre kretsen är rejält varm.

Någon som vet vad felet kan vara?

Tack på förhand?

//Mathias

rastaman
Inlägg: 9
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:28 am

Re: DTW Etiny

Inlägg av rastaman »

Hej

Det känns som att din bakre krets är bränd tyvärr :(

Med vänlig hälsning, Danne
TSW - The Sunshine Warriors! SKRIVER I STORA RÖDA BOKSTÄVER ATT JAG ÄGER LÖJLIGT MÅNGA PTW:ER!http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... n&start=40Affärsredovisningar

fester
Inlägg: 143
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:59 pm

DTW Etiny

Inlägg av fester »

Kolla så du inte klämt sönder nån kabel när du bytt cylle eller så!
Kan vara en kortis som uppstått.

Minsta motstånd i gearbox ökar belastningen på din mosfet! Oftast brinner mosfetarna i öppet läge.
Om du har tur går bara säkringen annars även mosfeten som i ditt fall!
Att kablarna blir varma när batteriet är i och säkringen går låter mer som en kortis!

Redigerat!
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: DTW Etiny

Inlägg av Genocide »

Som förra skribenter sa. Bränst kretsen i öppet läge pga klämda kablar, alternativet är trög box.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Beckman94
Inlägg: 15
Blev medlem: mån jul 01, 2013 12:29 pm

Re: DTW Etiny

Inlägg av Beckman94 »

Tackar för snabba svar, de uppskattas enormt!

//Mathias

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: DTW Etiny

Inlägg av OlleBlue »

Enklaste sättet att se om din box är som den ska är att ta ut den ur lowern och spinna på kuggen, utan att motorn sitter i. Den ska kunna gå fritt, vet av egen erfarenhet att detta inte är så vanligt på DTWerna, där det ska sitta en vanlig metallbushing så sitter i stället en kullagrad bushing, liknande de som sitter i AEG lådor. Närmare bestämt Sungear shaftbushingen.
/Olle

Wasp
Inlägg: 89
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:08 pm
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007
Ort: Skåne

Re: DTW Etiny

Inlägg av Wasp »

Lånar tråden:
Jag har en dtw som jag har bytt ut elen i, dtw motorn har snurrat på bra med gamla elen tills den gav upp. Så finns det någon inkörningstid jag ska tänka på med den nya elen eller är det bara att tuta och köra?
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

Kastman
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:30 pm

Re: DTW Etiny

Inlägg av Kastman »

Märkt själv med mina etiny kretsar att just bakre är väldigt känslig för kortslutning tex om en kabel blir skavd eller att tex "flätorna" som går till kolen kommer i kontakt med motorkroppen.. Om du har lite el vana så går båda mosfetten att köpa nya på Elfa dock.

Skriv svar