PTW cylindrar

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

PTW cylindrar

Inlägg av rike »

Det verkar inte jättelätt att få tag på Systemas M4-PTW Cylindrar.
Vad har man för allternativ ??
Finns det några bra substitut??

Jag har sett att det finns cylindrar att köpa på tex ehobbyasia.com och de är märkta "EA". En bekant säger att de inte är något speciellt att ha. Vad har ni andra för erfarenheter ??

Var får man tag på en Systema cylinder enklast nu för tiden ??

Kapten Brynt
Inlägg: 19
Blev medlem: ons maj 23, 2012 12:08 pm

Re: PTW cylindrar

Inlägg av Kapten Brynt »

jag kör på den cylindern man fick med köpet, och byter endast fjäder (systema main spring)
funkar utmärkt.

visst, det går inte lika fort att byta, men ack så mycket billigare!

ifall du inte har en cylinder alls
hör med Tackleberry på http://www.systema-ptw.com/forum/ han är återförsäljare av systema
"you may fire when ready"

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: PTW cylindrar

Inlägg av rike »

Ja jag har m150 cylindern med en klippt m130 fjäder, den går fint och stadigt på 121m/s. Men jag vill kunna byta till en svagare snabbt och lätt när det blir mörkt på ett milsim tex så därför är jag ute efter en 2:a cylinder..

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: PTW cylindrar

Inlägg av Kether »

Att sen cylindermaterialet är crap och gängorna ger sig efter ett tag är också ett problem med att byta fjäder.

Jag har en kinacylinder som funkar utmärkt in min PTW samt en CTW cylinder som jag inte testat ännu.
Återkommer när jag testat.

Kinacylindern har vissa problem med. Jag har dock en ersättningskropp från G&P så det kanske spelar in.

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: PTW cylindrar

Inlägg av rike »

Jag har oxå en blå kinacylinder, men jag vågar inte spela med den..

Först passade den fin fint i vapnet, men då satt den röda cylindern lite löst, jag schimsade om buffertuben så att den röda passade perfekt men då blev den blå för lång. Jag svarvade av 0.6mm på den blå cylindern på jobbet och nu sitter den oxå perfekt i vapnet. Senast jag var iväg på spel provade jag den blå cylindern. Den ger väldigt olika utgångshastigheter och låter väldigt "illa" i vapnet. Skjuter man singelskott så hör man ibland ett eftersnäpp eller klick eller vad man skall kalla det efter avfyrning. Jag vet inte vad det är och det låter inte alls bra. Således är denna förpassad till sophögen..

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: PTW cylindrar

Inlägg av Kether »

Jag öppnade upp min och gjorde rent den och la allting tillrätta i den.

Den kräver lite kärlek. Out of the box är den kass.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: PTW cylindrar

Inlägg av Twist »

FCC har lovat att släppa cylindrar och de var med som "coming soon" på senaste prislistan. Annars har du ju CTW-cylindrar också. Byt ut nozzeln bara. Celsius egna nozzle är skräp.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

saft
Inlägg: 63
Blev medlem: mån maj 07, 2012 2:10 pm

Re: PTW cylindrar

Inlägg av saft »

Som det ser ut är de nya rostfria cylindrarna den nya standarden, och de äldre helfärgade i aluminium går likt många andra av deras uppdaterade produkter troligtvis ur produktion och slutar därmed säljas. De rostfria finns in stock hos bland andra redwolfairsoft och scopeandlaser för $213 (90, 110, 130), $239 (150) och $258 (165). Leta ordentligt hos lite ovanligare (hk)butiker eller sök begagnat om du vill ha tag i alucylindrar.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: PTW cylindrar

Inlägg av rike »

De nya i rostfritt är fullt bakåtkompatibla eller ???

saft
Inlägg: 63
Blev medlem: mån maj 07, 2012 2:10 pm

Re: PTW cylindrar

Inlägg av saft »

Ja. (såvida du inte har en extremt gammal M16 PTW där låskulan sitter i tube cap och inte på bakänden av cylindern. Där passar inte de vanliga alucylindarna heller givetvis. Dom bössorna är dock ganska ovanliga att se nuförtiden)
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Skriv svar