PTW 07a med ctw motor bränner säkringar
PTW 07a med ctw motor bränner säkringar
Jag har stött på ett problem jag inte vet hur jag ska tackla.
Jag har en PTW 07 där motorn har slitits ut för andra gången så nu sitter det en ctw motor i gen 3 tror jag att polaren sa att den tillhör.
Jag har spelat flertalet spel utan problem men nu senast så skrek bössan på samma sätt som en age gör när motorskruven är justerad för långt ut + att säkringen gick av.
Efter en timme så testsköt jag bössan utan uppern och efter ett par skott så brändes en ny säkring.
Ett par dagar efter testar jag om bössan ska uppföra sig på samma sätt (höjden av idioti ovs ovs) men nu så skjuter den som den ska utan uppern på.
Med uppern så går ett par skott och sedan så skriker den på nytt. Tar av pistolgreppet och ser att motorn glappar (inte själva höljet och mot kroppen sett utan spolen mm), jag har troligen haft en motorskruv på bössan men den är borta sedan 07 då orginalmotorn kom shimmad eller gjordes av Tackelberry efter att motorn hade gått sönder första gången.
Jag har nu shimmat motorn och testskjutit och bössan låter bra men efter ett par skott så brände ännu en säkring.
Vad kan det va för fel? bössan är välanvänd under alla dessa år men frågan är vart felet kan ligga i elektroniken om problemet ligger där eller om det är så att bössan inte gillar blandingen av ptw och ctw vilket vore knepigt med tanke på att jag har spelat ett flertal spel utan problem.
Kanske måste skicka in min 07 motor på service på nytt vart gör man det nuför tiden?. bössan har inte vart servad sedan 2010
//Cristoffer
Jag har en PTW 07 där motorn har slitits ut för andra gången så nu sitter det en ctw motor i gen 3 tror jag att polaren sa att den tillhör.
Jag har spelat flertalet spel utan problem men nu senast så skrek bössan på samma sätt som en age gör när motorskruven är justerad för långt ut + att säkringen gick av.
Efter en timme så testsköt jag bössan utan uppern och efter ett par skott så brändes en ny säkring.
Ett par dagar efter testar jag om bössan ska uppföra sig på samma sätt (höjden av idioti ovs ovs) men nu så skjuter den som den ska utan uppern på.
Med uppern så går ett par skott och sedan så skriker den på nytt. Tar av pistolgreppet och ser att motorn glappar (inte själva höljet och mot kroppen sett utan spolen mm), jag har troligen haft en motorskruv på bössan men den är borta sedan 07 då orginalmotorn kom shimmad eller gjordes av Tackelberry efter att motorn hade gått sönder första gången.
Jag har nu shimmat motorn och testskjutit och bössan låter bra men efter ett par skott så brände ännu en säkring.
Vad kan det va för fel? bössan är välanvänd under alla dessa år men frågan är vart felet kan ligga i elektroniken om problemet ligger där eller om det är så att bössan inte gillar blandingen av ptw och ctw vilket vore knepigt med tanke på att jag har spelat ett flertal spel utan problem.
Kanske måste skicka in min 07 motor på service på nytt vart gör man det nuför tiden?. bössan har inte vart servad sedan 2010
//Cristoffer
Re: PTW 07a med ctw motor bränner säkringar
ctw motorn drar mer ström, det är min erfarenhet
Kanske skulle skrivit att jag använder 11.1 20c lipo batterier.
Om motorn drar mer ström och jag sätter i en större säkring så känns det som om att jag riskerar elektroniken eller har jag fel?.
Om motorn drar mer ström och jag sätter i en större säkring så känns det som om att jag riskerar elektroniken eller har jag fel?.
Förfan onge! Miltac fixar nog motorer fortf?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
hände mig en gång på CTW elen, satte i en större säkring då folk rekommenderade det. elen bran!
kolla alla kablar så inget är klämt eller skaft!
Miltac hade min motor i ca 6 månader så snabba är dem inte!
kolla alla kablar så inget är klämt eller skaft!
Miltac hade min motor i ca 6 månader så snabba är dem inte!
Be om tidsuppskattning på jobbet isf xD
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
Får kolla på kablarna men 6månader?! wtf det är inte service. har mailat miltack nu för att se om de har delarna för att komplettera min 07motor den är lite slaktad...
Finns det fler förslag på företag / personer som fixar motorer?
Finns det fler förslag på företag / personer som fixar motorer?
Hade personligen inte orkat lägga ner tid och pengar på att repa en CTW motor.
Finns bättre motorer out there.
DTW tex? A&K? Aggressor studios!
Alla dessa kostar under 1000kr. Miltac tar 800kr för att linda om en motor.
Du bestämmer vad du gör med dina pengar. Polish a turd its still a turd=)
Finns bättre motorer out there.
DTW tex? A&K? Aggressor studios!
Alla dessa kostar under 1000kr. Miltac tar 800kr för att linda om en motor.
Du bestämmer vad du gör med dina pengar. Polish a turd its still a turd=)
Genocide du kan det här med att tänka!
.
Sitter o kollar på rsov och ser hornbill och g&d motor till bra priser. vilken är att föredra? ser en tråd om hornbill motorn men den är inte uppdaterad på ett halvår.
Vart finns A&K motorn att se har googlat ett tag nu utan resultat.

Sitter o kollar på rsov och ser hornbill och g&d motor till bra priser. vilken är att föredra? ser en tråd om hornbill motorn men den är inte uppdaterad på ett halvår.
Vart finns A&K motorn att se har googlat ett tag nu utan resultat.
Hornbill gör toppen AEG motorer. Deras PTW har jag hört bra om.