KDM Hopup

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Kastman
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:30 pm

KDM Hopup

Inlägg av Kastman »

Skulle vilja ha lite feedback ifrån dem som köpt min hopup. Bra som dålig. Sitter och designar nästa version så alla synpunkter små som stora är välkomna.

Tex inkompatibla pipor/gummin etc.

MVH
Robert
KDM Company

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: KDM Hopup

Inlägg av Possum »

Här kommer lite!

Ultimate pipor är för breda. hophuset går ej att stänga med dessa. Lås ringen vill lixom inte sätta sig på plats.

Justeringshjulet går ej att snurra när allt sitter på plats i bössan. Kanske dock endast är min bössa som är tajt. (och är inget stort problem när väl hoppen är ställd).

Justeringsarmen når inte ned tillräckligt på nubben för att applicera hop. Kan vara beroende på vilken hopnubb och gummi man använder. (jag löste det genom att klyva en gammal hopnubb och limma på armen).

Annars verkar det funka bra! har inte testat så hemskt mycket ännu.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: KDM Hopup

Inlägg av Genocide »

Madbulls sharkgummi går inte att använda. Fick klyvningsproblem och missmatning.

Bra resultat med A+ gummi och guarder.
Orgapipa passa utmärkt.

Skulle vilja att Huset har mer stöd fram. Kanske en oring?

Hophuset var väldigt lätt att sätta ihop och justera! Mycket bra!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Kastman
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:30 pm

Re: KDM Hopup

Inlägg av Kastman »

Först tack för feedbacken den är uppskattad.

Possum:

Ang. Ultimate pipor så beror detta på att jag märkt att flera märken har olika djup och bredd på sina spår. Jag håller på att jobba på en lösning på detta. Det går att lösa genom att slipa ner c-clippet lite om man absolut vill ha den pipan.

Justeringshjulet: Detta beror oftast på att cylinder än för hårt shimmad så övre örat tenderar att böjas av trycken och därav låser hjulet. Jobbar även på en lösning på detta problemet.

Justeringsarmen: Den är ritad för en 3,5 mm solid "nub" tex en kapad oring. Därför tenderar mindre nubbar tex dom som är mjuka och har ett hål inuti att bli lite låga.

Genocide:
Detta är samma problem som Possum har med justeringhjulet. Håller på med en lösning på detta.

rastaman
Inlägg: 9
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:28 am

Re: KDM Hopup

Inlägg av rastaman »

Hej alla!

Jag har madbull´s blå sharkgummi i min. Funkar verkligen klockrent. Ingen missmatning eller nått.
Till detta har jag en madbull ultimate 6.01 pipa i aluminium 22.9cm lång.
Dock så har jag märkt att aluminumet håller sämre än stål... detta då den den övre "piggen" har gått av.
Detta har resulterat i att hjulet inte går att justera mer.
Vet ej hur detta har uppkommit. Men, en tanke är ju att cyllen trycker på och orsakar en kraft som piggen ej kan stå emot.
Såg vid ett tillfälle att en annan kund hade råkat ut för samma problem.

Mina fem cent so far...
TSW - The Sunshine Warriors! SKRIVER I STORA RÖDA BOKSTÄVER ATT JAG ÄGER LÖJLIGT MÅNGA PTW:ER!http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... n&start=40Affärsredovisningar

Kastman
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:30 pm

Re: KDM Hopup

Inlägg av Kastman »

Rastaman:

Den övre piggen är en svag del som jag håller på och undersöker sätt att förstärka till en nästa version. Finns ett sätt att avlasta hopuppen på och det är att sätta en distans framför huset mot ytterpipan. Detta har jag dock upptäckt är svårt då olika märken har olika avstånd. Så skulle föreslå en distans och en oring.

Skicka ett mess till mig på FB om du vill ha en ny "främre del"

rastaman
Inlägg: 9
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:28 am

Re: KDM Hopup

Inlägg av rastaman »

Råger på den kastman!
Glömde ju bort att skriva att jag är sjukt nöjd med hur setupen i övrigt presterar!
Kan ju inte bara "klaga" :)
Jag tror säkert att du lyckas klura ut nått bra.
TSW - The Sunshine Warriors! SKRIVER I STORA RÖDA BOKSTÄVER ATT JAG ÄGER LÖJLIGT MÅNGA PTW:ER!http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... n&start=40Affärsredovisningar

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: KDM Hopup

Inlägg av Possum »

Oring fram på hophuset kör jag med. Lite dämpning men framförallt så matade allt bättre när huset fick lite distans från ytterpipan. inbillning eller ej. jag låter o-ringen sitta där framme. :)

Kör just nu med ett ultimate gummi, en guarder nub, limmad halv nubb på armen. Oring framtill (inte på pipan utan framme på hophuset). Tätat med teflontejp.

Funkar nu bra. Tätning med teflontejpen framtill gav 3-5m/s högre utgångshastighet. Kanske hophuset skulle kunna vara tätare i sig?

Annars är jag nöjd och om v.2 av hoppen ser spännande ut (features Worth the Money) kanske det blir en sån

Den lilla fjädern har blivit böjd o krokig. men fungerar än

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: KDM Hopup

Inlägg av Welle »

Jag gjorde ett stresstest på atw'n som har kastman hop, a+ gummi och madbull 6.03 pipa.
10 mag i fullauto med lite sporadisk singel eld i rak följd med ett 11v 850 mah firefoxlipo.
Inga konstigheter. Hoppen och bössan klarade sig klanderfritt.

Har enligt kasmans rekomendationer inte så hårt shimmad cylinder, vilket orsakade lite dubbelmatningar
Lite finare, lite bättre

Da vinci
Inlägg: 45
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:10 pm

Re: KDM Hopup

Inlägg av Da vinci »

Har fortfarande lite små strul med precisionen, men det hänger nog mer på pipan än hopupen.
Matar fint som snus iallafall.

Ang att hjulet sitter fast eller blir svårt att justera. Där var mitt problem inte cylindern utan manöverhandtaget som gick in och höll fast det.
Så ett litet jack i undekanten fram på så är man hemma.
Black Devils, In umbra, igitur, pugnabimus

Skriv svar