Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
MaRLeY_MaN
Inlägg: 38
Blev medlem: fre jun 01, 2012 9:19 pm

Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Tjenare !

Har en märkligt fel. Mina Vanaras magasin matar inte riktigt bra i min A&K PTW.
Magasinet matar klockrent tills jag tömt halva ungefär sen miss matar det och kulorna får varierande hop effekt.

Jag misstänker det kan bero på att jag använder Guarder 0.20 kulor men jag har inte så mycket annat att testa med i skrivande stund.
Läste denna tråden om Info http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 06&p#p6276 och såg att man inte skulle spruta silikonolja i magasinet.

Men på Rsov rekomenderar de det.
http://rsov.com/product.php?langId=1&cu ... 6&cateId=0
"*** Silicon oil should be applied to the inner case BB chamber regularly for smooth operation of BB bullets loading and delivery !"

Så vad göra kort och gott ? 8-)
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av Welle »

Ta ut fjädrarna och "dra ut dom". Dom kan ha blivit slappa med tiden. Se till att inte förvara maggen med kulor i.
Lite finare, lite bättre

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av Lazt »

jag brukar köpa ett tiopack med nya fräsha fjädrar och byta ut typ vartannat år, med vanaras går det dessutom på nolltid!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

MaRLeY_MaN
Inlägg: 38
Blev medlem: fre jun 01, 2012 9:19 pm

Re: Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Tjenare igen,

Provade att köra med Devil BB istället. Matade klockrent tills de sista 4 - 5 kulorna.
En fråga angående fjädrarna dock, magasinen skall kunna matas med 120 skott men när jag och polarn försöker ladda dem blir de för tröga runt 60 skott.
Har kollat så inte några sprintar sitter ivägen och det skall inte vara något problem med det !
De är nog för hårda misstänker jag men hjälper det då att ta ur fjädern ?

Vart annat år lät ju jädrigt soft ! Dessa maggen är 2 veckor gammla i skrivande stund dock :D
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av OlleBlue »

När vi ändå är inne på Vanaras mag och fjädrar, passar Systemas fjädrar i magasinen eller ska man köpa speciella Vanaras fjädrar?
/Olle

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av Genocide »

Vanarasfjädrarna är styvare än systemas. Bör mata bättre med.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av OlleBlue »

Även om man köper strong? Köpte magasin i våras beggat som skulle mata bra, får ut halva mage typ, trots att jag testat att dra ut fjädern.
/Olle

Ajo79
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:57 pm

Re: Vanaras PTW Magazine matar inte riktigt bra

Inlägg av Ajo79 »

MaRLeY_MaN: Upplevde samma sak med mina Vanaras PTW mag, att det blev fruktansvärt trögt att ladda fullt, man var ju rädd att ha sönder snabbladdaren. Men jag gav magasinen en omgång. Laddade i kulor, så mycket det gick, tog en lång insexsnyckel (nått som är platt och lika stort som en kula i diameter... typ) och tryckte till kulorna upprepade gånger, för att mjuka upp fjäder och slita in magasinen om det skulle vart för tighta. Laddade på några kulor till allt eftersom. Efter att gjort detta några gånger samt även låtit magasinen vara fulladdade en dag eller så så har jag fått dem som jag vill ha dem. Ladda 120 bulor är tufft, men +100 får man då i, och det räcker.

Kört Guarder (0,20) samt Green Devil (0,25) i mina magasin och de har matat bra (i Systema PTW).
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer

Skriv svar