STTS DTW (ctw extras)

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Toker
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 8:55 pm

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av Toker »

Okej. Ja min va nog behandlad äen den såg riktigt smutsig och nästan lite fettig ut invändigt och det va just det som man skulle skjuta ut.

Sen så hophuset värkar bra då bössan är tät och den ger en bra hop plus att den matar som den ska på både mina ptw magg och orginalet man fick med.

Men som sagt har inte haft den så länge så jag kan inte säga så mycke inuet.

Men den va helt klart prisvärd och en mycke bra nybörjare grund.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av Genocide »

Jo absolut, C-DTW är ett bra nybörjarköp.

Har sett skitiga pipor, bla Vanaras är en klassiker...satan va skit där är i dem.

@Toker, vilket hophus har du? Ctws silvriga eller DTWs svarta?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Toker
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 8:55 pm

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av Toker »

Det är ctw gråa. Blev lite ledsen när jag såg det för jag har aldrig haft ett bra av denne sort men det värkar att funka :-) dom måste ju få rätt på det någom gång :-)
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av Genocide »

Hahaha...yeah, man kan tycka det.
Dock har jag inte sött på ett hus ännu från ctw som funkat bra.
Och deras nozzle...vilken mardröm!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av Possum »

Har nu kört ca 1500 boll igenom bössan i helgen.
Range är helt ok ut ur lådan. Mätte upp och den går ca 60 meter innan det går nedåt.

Hop Upen var väl.. ok..

Den matar till 90% bra. 10% fel består av antingen dubbelmatning eller kluvna kulor. Självklart klövs en kulo som rev sönder lite av hop gummit samt gummi packningen i hop huset.
Skjöt med King Arms 0.25 då jag hade en påse att offra, spelar vanligtvis med king arms 0.28

Vad är lösning på matnings problemet? STTS Nozzle istället? Andra kulor?

Är det Hop huset som orsakar matningsproblemen? något man kan fixa till?

Är det magasinet som är boven?

Magasinet känns riktigt uselt och verkar inte ha kraft att mata bra i slutet av magasinet. Sista skott spärren på mitt magasin verkar inte funka alltid.. lite ibland när den känner för det.

Även märkt att bössan drar betydligt mer kraft ur batteriet än min AEG som jag är van vid. Är detta normalt eller nått skumt på g? Upplevs som den drar dubbelt så mycket kräm än AEGn räknat på antal magasin den orkade innan batteriet blev segt.
Kör 11.1 Lipo 1200Mah (har för mig att det är 1200mah iallafall) Räcker till ca 20st 120boll magasin med AEGN och kanske hälften på DTWn.

Tacksam för tips!

OlleBlue
Inlägg: 117
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:21 pm

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av OlleBlue »

Det du får tänka på är att det är en 6.00 pipa, så du måste ha bra kulor med bra tolerans, typ Green Devil. Jag hade oturen att få en pipa som inte ens var behandlad, men det fixar Genocide så bra så. Magasinet kände även jag att det var riktigt kasst, inte bara i passformen utan även i kvalitén, tex så gick bolt stop grejen på magasinet sönder första gången jag satte in magasinet i bössan. Man får vad man betalar för, typ.
/Olle

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av Possum »

Okej

Jag trodde i min enfald att king arms kulorna var bra nog - så är det kanske inte?

Får testa med en påse Green Devil då.

Hur vet jag om pipan är "behandlad" det var nått solkigt skit i pipan som jag "rensade" med hushållspapper på en piprensare och vred igenom.

Får även beställa nya mag och testa igen.

BusHi
Inlägg: 48
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:33 pm

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av BusHi »

King Arms BB funkar bra för mig.

Det jag upplever som ett problem dock är att PTW magasinen är känsliga för skit.
Samt att fjädrarna är svaga.
Byt ut dom med Vanars fjärdrar istället. Köp dem som är märkta hard.

-Snabbt test är att ta ut fjärdern och sträck ut den, se sen hur det hela matar.

-Test med någon annans magasin, typ mig. Jag har PTW original skit magg.

-Testa andra kulor... Men som sagt, funkar bra för mig. (Blaster dock matar inte alls tex...)

-Testa med en annan cylinder.

Min cylinder begick självmord sist, har beställt två nya ( G&D samt Aggressor Studio ). Hinner jag få dem innan Lördag så har jag med mig mina grejor till Dalby så får du gärna testa.

Förresten så har jag 5x DTW magg liggande i obrutna förpackningar, hugg mig i Dalby om du är intresserad.
( Beroender på hur detta löser sig för dig. )

Mvh
Peter

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: STTS DTW (ctw extras)

Inlägg av Possum »

Toppen Peter!

Jag tar med mig bössan på Lördag för test (om du ska till Dalby då)

Kan vara intresserad av maggen, om de nu är värda pengarna vill säga. Funderar på MAG maggen kanske.

Vi kan väl snackas vid på Dalby då! :)

23 april 2013, 20:59:

Har upptäckt vad som orsakar felmatningen! Gearboxen tajmar inte rätt.

I Single så stannar kuggen så den visar alla kuggar.

I auto stannar den så den visar hälften av kuggarna.. ibland så den visar inga kuggar etc... Det är främst i auto som den missmatar.

Kör jag i auto med bössan upponer och tittar på Nozzlen så glider den sakta tillbaka när jag släpper avtryckaren.


Har plockat isär gearboxen. satt ihop och allt snurrar fritt och fint. tvättat sensorerna och rensat hålen på sector gear... Men problemet kvarstår..

Vad kan vara felet?

Trasig ECU? Trasig Motor??

Hittills mest skit med denna bössa! :) får snart spastiskt ryckt och beställer en ny PTW

Skriv svar