M4 CQB MX3 DIABLO

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Mosquito

M4 CQB MX3 DIABLO

Inlägg av Mosquito »

CTW DIABLO

För den som har allt men ändå saknar något :)

http://www.celciustechnology.com/body.p ... -CQB-MX3-D
In omnia paratus

Welle

Re: M4 CQB MX3 DIABLO

Inlägg av Welle »

Någon som har/testat mx3, dvs senaste versionen av ctw? Mx2 har ju sina problem med nozzel och det vanliga motorstrulet.
Vore intressant om det vore åtgärdat till denna version
Lite finare, lite bättre

saft

Inlägg av saft »

Argumentet för ctw har alltid låtit "kostar mindre än en halv ptw". Vad gör dom nu? Försöker nå hela marknaden och prismässigt konkurrera ut deras förlaga? Celcius kunde ha varit bra för att öka konkurrens för jämlika produkter, driva ner priser och öka utbudet på (reserv)delar. Något de inte lyckats särskilt bra med. Tvärtom fyller folk sina kloner med originaldelar som inte gynnar någon.

US$2,580.64 är ett skämt, inget annat. Deras specifikationslista är fullmatad med sånt som får de med för mycket pengar och alldeles för lite kunskap att köpa något som verkar bra, men i verkligheten är det bara skrattretande i förhållande till priset. Samma saker omskrivna med finare ord, meningslösa detaljer, en fläkt på motorn och varje vapen tar attraktivt nog en hel vecka att producera.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Welle

Inlägg av Welle »

vad är det för summa?
683 dollares är vad den nya mx3 kostar... det är 1/3 vad nya PTW kostar
http://asiarsoft.com/index.php?8bdab82d ... M4A1-MX3CV

Jag har haft flera ctw bla mx2, har nu PTW. Mina CTW har strulat mer PTWn så jag är inte sugen på att köpa en mx2 igen. PTW är bättre, så är det bara.

Det jag skulle vilja veta är om någon har en MX3 och kan svara på om motorn och nozzeln verkar hålla. har dom fixat dessa så kan det vara värt det igen
Lite finare, lite bättre

saft

Inlägg av saft »

Det är summan som bössan den här tråden handlar om kostar (mx3 diablo).

Som jag förstått det (håller mig dock inte särskilt uppdaterad i ctw-världen) ligger väl mx-3 på preorder, alternativt har precis börjat säljas. Lär nog dröja en stund innan någon med erfarenhet från tidigare bössor (som jag tycker krävs för att göra en rättvis och relevant bedömning, istället för folk som köper sin första bössa och tycker precis allt är skitbra direkt utan att testa eller jämföra för att försvara sitt köp) har kunnat testa tillräckligt för att ge ett vettigt utlåtande huruvida det du påpekar verkligen är löst. Jag antar att du även håller utkik på de ctw-forum som finns där det skrivs att flera har förbokat.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

seamaster

Inlägg av seamaster »

kort sagt ctw=skit !

Welle

Inlägg av Welle »

Förvisso, och PTW är överskattad så in i helvete. Men det hör inte till saken.

Om Celcius har löst det största och vanligaste problemen (nozzeln och motorn som jag ser det) så kan CTW MX3 vara ett riktigt bra alternativ.
Lite finare, lite bättre

Welle

Inlägg av Welle »

Puffar denna lite, ngn som har MX3 och kan säga ngt om den?
Lite finare, lite bättre

Genocide

Inlägg av Genocide »

Ska köpa en denna veckan, återkommer med svar då jag får hem den=)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

Väntar med spänning för att höra vad du tycker om bössan genocide :D ! Är jävligt dåligt med recensioner på MX3 ute på webben...
-Skickat från min brödrost-

Skriv svar