7.4v Lipo och M130cylinder, go or no go?
Postat: tor feb 21, 2013 10:18 am
Goderafton!
När jag körde PTW förr i tiden så körde jag kombinationen 125cylle med 9.6v SanyoSystemabatteri och det gav mig löjligt trevlig prestanda.
Nu har jag investerat i en DTW och skall beställa en näve Lipobatterier.
Jag tycker att mitt 11.1v Lipo är för brutalt vad gällande ROF, jag är inte ute efter att spy ett helt magg på 0.47sekunder.
Nu vet jag även att en DTW motor inte är fullt lika rapp som en PTW motor men det verkar inte skilja märkbart.
Frågan:
Orkar ett 7.4v Lipo leverera dugligt i samspel med en 130-cylle?
Vilket C-tal bör man satsa på?
Kommer 130cylinder kontra 7.4v acc göra så att batteriet tar slut löjligt fort?
Jag kommer att köpa batterier ifrån Hobbyking, deras Nanoserie.
Någon som har kört med några av dessa batterier i kombo med 130cylinder, isf vilket?
Alternativet är att jag köper mig en 110fjäder och kör 7.4v, 11.1v är inte min vän.
När jag körde PTW förr i tiden så körde jag kombinationen 125cylle med 9.6v SanyoSystemabatteri och det gav mig löjligt trevlig prestanda.
Nu har jag investerat i en DTW och skall beställa en näve Lipobatterier.
Jag tycker att mitt 11.1v Lipo är för brutalt vad gällande ROF, jag är inte ute efter att spy ett helt magg på 0.47sekunder.
Nu vet jag även att en DTW motor inte är fullt lika rapp som en PTW motor men det verkar inte skilja märkbart.
Frågan:
Orkar ett 7.4v Lipo leverera dugligt i samspel med en 130-cylle?
Vilket C-tal bör man satsa på?
Kommer 130cylinder kontra 7.4v acc göra så att batteriet tar slut löjligt fort?
Jag kommer att köpa batterier ifrån Hobbyking, deras Nanoserie.
Någon som har kört med några av dessa batterier i kombo med 130cylinder, isf vilket?
Alternativet är att jag köper mig en 110fjäder och kör 7.4v, 11.1v är inte min vän.