Billig motor till PTW!

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
duplo
Inlägg: 5
Blev medlem: lör maj 12, 2012 5:44 pm

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av duplo »

Jag har två Hornbill AEG high torque motorer.... dom är jag grymt nöjda med iaf.
om De faktiskt är tillverkade av samma människor finns det ju mycket hopp iaf. =)

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av Genocide »

Precis det jag tänkte! Har själv haft Hornbill motorer till AEGer tidigare med goda resultat.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av Taint »

Kan komma med en glad uppdatering. Mina motorer kommer imorgon, mellan 0800 - 1700 (ups....)
Kommer de på morgonen hinner jag nog jämföra lite.

6 mars 2013, 19:06:

https://www.youtube.com/watch?v=nPnjitn ... ata_player

Ett kort klipp som jämför en 490(tac`d) och hornbills std-variant. Ber om ursäkt för kvaliten, filmad med telefon och redigerad i den samme.
Testet utfördes i min PDW med systema -08 gearbox, -07 el och en 90-cylinder.

Det första jag märkte med hornbill-motorn var att den sitter väldigt löst i lowern, nu är ju lowern den är monterad i egenmoddad men 490-motorn sitter som gjutet. Sedan var polerna felmärkta på min motor; svart skulle gå på röd och tvärtom.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

warnerfjord
Inlägg: 83
Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av warnerfjord »

fått min motor idag, men en fråga hur ställer man in den? har aldrig gjort det på en TW modell, en vanlig AEG är det ju bara att skruva på en skruv i botten.
den låter lite som att den inte ligger exakt mot drevet i gearboxen.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av Genocide »

Hörde mest att den var lite slöare än Tacs motor.
Visst hade du fått en highspeed med?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av Taint »

Highspeed-motorn blev skickad idag, så förhoppningsvis har jag den innan veckans slut. Kommer då testa den med. Kan göra tester med lite andra fjädrar också.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

warnerfjord
Inlägg: 83
Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av warnerfjord »

nee, den är faktiskt standard varianten. vet du hur man på lämpligt sätt får bra pass mellan motor och gearbox?

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av Taint »

Min standard-modell av vellfire-motorn är inte justerbar. Enda sättet att "justera" är att flytta på motorkuggen uppåt eller neråt.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av Taint »

Fick idag hem "high-speed" motorn, kommer försöka pussla ihop någon form av test. Har även fått tillbaka min PTW-lower så jag har en rättvis plattform att testa på.

EDIT1:Testade "high-speed" motorn lite snabbt nu, snäppet snabbare än FCC2.0 men fortfarande en bra bit kvar till Tac'd 490.
Värt att nämna att denna motor är rotorn inte fixerad, så att ställa motorn är möjligt.

EDIT2: Chronografen visar 1200bb/min med 490 och Hornbill High speed (tror inte chronografen visar högre än så), FCC 2,0 visar 1000-1100bb/min och Hornbill std visar 800-900bb/min. Detta med 11,1v 20c lipo och 90-cylinder Ingen av motorerna tappar nämnvärt i ROF/respons mellan 90-110-130 cylindrar.

Hornbill High-speed motorn får sitta kvar tills något händer då den faktiskt har den respons jag vill ha, går den sönder så får den helt enkelt gå sönder. Jag har en svag aning om att en lindning kommer att släppa, då de har valt att, med smältlim, limma lindningarna mellan ankarna på rotorn.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Warwolf666
Inlägg: 18
Blev medlem: tis feb 26, 2013 10:46 am

Re: Billig motor till PTW!

Inlägg av Warwolf666 »

Gammal tråd, frågar ändå, passar denna motor till en A&K TW?
Demon to some, Angel to others....

Skriv svar