FCC 2.5

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Blixten9

FCC 2.5

Inlägg av Blixten9 »

Tjena
Har en fcc 2,5 motor i min ctw. Har haft lite problem som medfört att jag plockat ned boxen ett par gånger.
Nu när jag skulle plocka ihop allt igen så upptäcker jag att hela kärnan med axel på motorn rör sig oroväckande mycket i höjdled!
Detta medför att när jag vrider på motorn på lowern så kommer inte piniongearet tillräckligt långt in mot bevelgearet.
Om jag tar tag i kärnan och "lyfter" den så får den ordentlig kontakt men jag har ju ingen "motorskruv" för att ställa detta så hur gör jag?
Kan tillägga att den rör sig dubbelt så mkt i höjdled som min originalmotor så frågan är om det har hänt nåt?

Tacksam för svar :)

Toker

Re: FCC 2.5

Inlägg av Toker »

Du kan ta isär motorn och shimma den eller så köper du en motorskruv men glöm då inte kulan.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Blixten9

Inlägg av Blixten9 »

Ska ta isär motorn o kolla vad som är fel. Återkommer med bilder samt felsökning och resultat!
Kan kanske även hjälpa andra :D

fester

FCC 2.5

Inlägg av fester »

Tänkte inflika med en bild på en CTW-Motor isärplockad då det saknas bilder på en :)
ImageUploadedByTapatalk 21361213464.214097.jpg
Edit: Motorkärnan samt blocken ligger på bilden upp och ner mot resten av delarna!
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

warnerfjord

Inlägg av warnerfjord »

hur får du enklast bort magneterna? jag har en motor som, snurrar nått var så stannar den, så får man hjälpa den några varv för hand sedan går den nått var igen, samma sak i upprepande process trodde det var kolen men dom är bytta.

Toker

Inlägg av Toker »

Det problemet du beskriver är en lining som gått av. Skicka den på omlining så går den igen
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

fester

Inlägg av fester »

Här kommer liten uppdatering på Blixtens FCC motor.
Det spel som uppstått mellan motorkärnan och blocken berodde på att FCC limmar sina kullager i blocket medans CTW pressar dit kullagret med en mässingsring i blocket.

Lösningen på blixtens motor fick bli shimmning som ni ser på bilden. Man kan antingen göra en mässings shim i det mm mått som spelet kan ge eller som på bilden ett par GB shimms motsvarande det måttet. Fick bli sistnämda då jag saknar svarv ;)

ImageUploadedByTapatalk 21362075561.903117.jpg
Uppdaterar sedan hur det gått efter att allt är installerat!
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Toker

Inlägg av Toker »

warnerfjord skrev:hur får du enklast bort magneterna? jag har en motor som, snurrar nått var så stannar den, så får man hjälpa den några varv för hand sedan går den nått var igen, samma sak i upprepande process trodde det var kolen men dom är bytta.
Finns även denna att köpa på malmöairsoft http://malmoairsoft.se/produkt/Motor-re ... t-Standard

Riktigt nice att man nara kan butta ut den och så slipper man skicka iväg motorn. Har själv probat den lite och jag satte en i systemas nya motor ifrån en 2012a och den passade som handsken.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Skriv svar