AK-*TW

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Supernaut

AK-*TW

Inlägg av Supernaut »

Så, enligt andra på forumet ska det snackats om en AK-TW, jag lyckas inte medelst min google-fu hitta någon trovärdigt info om detta.
viqs skrev:Både FCC och någon kinatillverkare har ju flirtat lite med suspekta bilder med akderivat med ptw-box i. Vilket modell det kunde handla om får någon mer lärd säga.
Twist skrev:Ja, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det dök upp en AK-TW hyggligt snart. Kommer den så lovar jag att vi kommer att sälja den.
Så, var finns denna info och vilka tillverkare ska hag kontakta så de inte fuckar upp totalt som alla andra tillverkare av airsoft-AK's? :)

saft

Re: AK-*TW

Inlägg av saft »

Det var ett tag sedan och det finns inget bekräftat. Det var en snubbe från fightclubcustom som la ut ett par bilder på en rendering. Som jag råkade spara.

Bild
Bild
Bild

Vi får väl se om det blir av. A&K släppte sin PTW-klon (+ TW5-klon) officiellt nu på senaste HK toys fair. Men det ska väl till lite innan klonmakarna vågar satsa lite stålars och bli innovativa när de knappt klarar av att bygga något fungerande med tillgängliga produkter som mallar. Dock skulle jag vilja gissa att Systema har ett ess i rockärmen då det var ett tag sedan de släppte något nytt. PTW'n släpptes på riktigt -04, tw5 -08 så det borde vara dags snart ;)

Det finns dessutom en som byggt in ptw/ctw-delar i en aeg-AK; http://airsoftescepticos.blogspot.se/20 ... eapon.html

Samma sak har gjorts med en AK5 här i Sverige, samt vi (en i laget) en M249. Nu när det finns klondelar att köpa till priset av en cheeseburgare är det bara att plocka fram vinkelslipen och sätta igång.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Supernaut

Inlägg av Supernaut »

Tack!

Jo, jag har sett hemmabygget men det ser inte tillräckligt snyggt ut för mig. Vill inte ha ett halft underbeslag från en AR-15 som sticker ut nertill. ;)

De stora fördelarna jag ser med TW-lösning förutom vassa internals är att det yttre kan bli bra:
- En låda som inte är 10mm för lång så riktiga topplock passar samt att det ser mer rätt ut.
- Ett kolvlås som inte är kapat till hälften och med kolvkroken hela vägen upp så att kolven sitter som gjutet samt att rs-kolvar passar.
- Pistolgrepp med korrekt vinkel och smalare pistolgrepp närmare förlagan.

Min cynism säger mig att om någon gör det här kommer det hamna i en CYMA-låda eller dylikt och därför ha alla shitty externals. Men jag försöker hålla mig positiv. :)

PS. Magasinet ser inte ut att kunna moddas in i RS-mag vilket är ledsamt. :(

Genocide

Inlägg av Genocide »

@saft: ptw m249?? tell me more!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Postaldude

Inlägg av Postaldude »

Såg denna bild nu :D kanske är på gång snart :D

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater