The challenge kit... À bitch?
Re: The challenge kit... À bitch?
Mnjaaa, inte specifikt på CTW, även om de är sega att få i. Jag tror det beror på vilken motor i vilken lower. Tex FCC i CTW, eller CTW i PTW etc.
Skiftnyckel används säääällan, men har behövts vid nått enstaka tillfälle. Oavsett tycker jag inte att det finns tillräckligt med kraft i själva momentet för att dra sönder något.
Skiftnyckel används säääällan, men har behövts vid nått enstaka tillfälle. Oavsett tycker jag inte att det finns tillräckligt med kraft i själva momentet för att dra sönder något.
Re: The challenge kit... À bitch?
Olika motorer passar olika bra i olika lowers. Vissa har fått slipa i sina lowers, och jag har vid några tillfällen tvingats använda lite våld precis vid fästet för att få ihop den helt så sprintarna går i. Medan andra kombinationer, som du säger, går att vrida i för hand utan någon kraft alls. Om man har oturen att det är på gränsen till att det krävs slipning (eller en viss mån våld på rätt sätt) så anser jag det vara olämpligt att använda ett verktyg för att vrida över magneterna/rotorn.
Brimstone 14
was known as sniper_elof
was known as sniper_elof
Re: The challenge kit... À bitch?
ok här om dagen tog jag bössan till rastaman vi kom fram till att gearboxen ver rätt ihopsammansatt med ett undantag (se nedan) men att kvaliten lämnade något att önska då inte på sungearet nödvändigt vis utan mer på skalet... då det hade spruckit samt att man inte skickat med sprinten som håller sungear på plats...
Vi fick elekrtoniken att funka hyffsat... väl hemma så hade något hänt igen... AUTO FIRE återkom och efter lite insyn av Welle tittat på grejjerna skarvat kablaget insåg vi att något är fel med bakre kretsen...
Nu är jag långt ifrån en el-kille så kretskort osv är inte min grej men jag tog ut kortet och funderade lite på vad vi läädre oss under högstadie tekniken...
Så jag tg en multimeter och började känna efter om dom på något sätt kände av olika spänningar mellan trådarna...
Jag skall helt ärligt säga att jag vet inte hur man mäter med ett sådant instrument... men jag får utslag i mäötaren när jag sätter spetsen på svartkabels lödpunkt och vid röd kabels lödpunkt.... för mig förefaller detta som om dom redan har kontakt på moderkortet innan dom nått motorn... eller är detta fel..
Kan jag rädda kretskortet på något sätt... är det värt det eller är det vettigare att köpa nytt?
Har anmält mina problem till leverantören i HONG KONG och dom verkar vara måna om att jag får rätt på mina problem så dom säger att dom skall skicka mig en komplett ny lower som deras custom team sätter ihop innan dom skickare den.....
Men jag tror det först när jag håller grejerna i handen så jag utgår ifrån att jag måste fixa skiten själv...
men vad heter den bakre kretsen vad är det jag skall söka efter på säljbörsen eller hos olika återförsäljare...
likadant är det någon som vet vart man kan få tag på ett ok gearboxskal... till vettigt pris ny eller beggad har mindre betydelse... dock har jag nästan krav på att den skall klara m165 fjäder iom att jag beställt detta...
Saft om din inställning är att vara hjälpsam..så är detta jätte bra
.... men om personen du försöker hjälpa uppfattar din "hjälp" som nedlåtande eller spydig
blir det tyvärr så att personen slår ifrån sig informationen oavsett hur korrekt eller riktig den är... iom hur budskapet presenteras...
Genocide Twist jag har redan beställt lite prylar från er och även skrivit en frågeställning på eran GT sida någon av er skulle ringa mig under gårdagen eller under dagen... så vi kan reda ut lite olika begrepp...
tack på förhand...
27 oktober 2012, 15:53:
goreplay
tack hur missade jag ditt inlägg.... skyller allt på alla andra inflytelserika individer
eller kanske mina egna helt unikt sköna och karrakteristiska tillkortakommanden
tack som fan...
Vi fick elekrtoniken att funka hyffsat... väl hemma så hade något hänt igen... AUTO FIRE återkom och efter lite insyn av Welle tittat på grejjerna skarvat kablaget insåg vi att något är fel med bakre kretsen...
Nu är jag långt ifrån en el-kille så kretskort osv är inte min grej men jag tog ut kortet och funderade lite på vad vi läädre oss under högstadie tekniken...
Så jag tg en multimeter och började känna efter om dom på något sätt kände av olika spänningar mellan trådarna...
Jag skall helt ärligt säga att jag vet inte hur man mäter med ett sådant instrument... men jag får utslag i mäötaren när jag sätter spetsen på svartkabels lödpunkt och vid röd kabels lödpunkt.... för mig förefaller detta som om dom redan har kontakt på moderkortet innan dom nått motorn... eller är detta fel..
Kan jag rädda kretskortet på något sätt... är det värt det eller är det vettigare att köpa nytt?
Har anmält mina problem till leverantören i HONG KONG och dom verkar vara måna om att jag får rätt på mina problem så dom säger att dom skall skicka mig en komplett ny lower som deras custom team sätter ihop innan dom skickare den.....
Men jag tror det först när jag håller grejerna i handen så jag utgår ifrån att jag måste fixa skiten själv...
men vad heter den bakre kretsen vad är det jag skall söka efter på säljbörsen eller hos olika återförsäljare...
likadant är det någon som vet vart man kan få tag på ett ok gearboxskal... till vettigt pris ny eller beggad har mindre betydelse... dock har jag nästan krav på att den skall klara m165 fjäder iom att jag beställt detta...
Saft om din inställning är att vara hjälpsam..så är detta jätte bra



Genocide Twist jag har redan beställt lite prylar från er och även skrivit en frågeställning på eran GT sida någon av er skulle ringa mig under gårdagen eller under dagen... så vi kan reda ut lite olika begrepp...
tack på förhand...
27 oktober 2012, 15:53:
goreplay


eller kanske mina egna helt unikt sköna och karrakteristiska tillkortakommanden

tack som fan...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
- Twist
- Sysop
- Inlägg: 1677
- Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
- Ort: Teckomatorp
Re: The challenge kit... À bitch?
Den bakre kretsen brukar kallas "MOSFET" men eTiny kallar sin "Tiny Power Unit".
Den spruckna gearboxen tycker jag att du ska reklamera. Med rätt stor säkerhet skickar de bara dig en ny. Annars finns det gott om gearboxar där ute; allt ifrån Celcius och Systema standardboxar till CNC-tillverkade boxar från Ceclius, FCC med flera.
Men, som sagt, försök att få en ny från din ÅF först.
Den spruckna gearboxen tycker jag att du ska reklamera. Med rätt stor säkerhet skickar de bara dig en ny. Annars finns det gott om gearboxar där ute; allt ifrån Celcius och Systema standardboxar till CNC-tillverkade boxar från Ceclius, FCC med flera.
Men, som sagt, försök att få en ny från din ÅF först.


Re: The challenge kit... À bitch?
Twist tack då var jag inte fel informerad men vart lite osäker då jag inte fått något namn på främmre elektronik...
Disclaimer: Läsning sker på egen risk kan finnas risk att du tråkas ut och inhämtar info som totalt inte intresserar dig...
Övrig uppdatering för den som är intresserad...
Fick idag ett mail från min ÅF i hong kong... dom har nu postat (med vanlig post) en ny lower till mig komplett motor el gearbox rubbet och ber så mycket om ursäkt...
Dock har jag inte fått något svar på min förfrågan om vart dom vill att jag returnerar de delarna som jag har här.... jag väntar iskallt ett bra tag sen kommer jag nog förhöra mig om ett symboliskt pris för dessa "reservdelar" jag har här.
Dock är jag lite tveksam att allt kommer komma fram iom vårat kungliga postverk och deras antigun policy men vi kan ju hoppas... sen som jag tidigare skrev... jag är skeptisk tills jag håller grejerna i handen..
Disclaimer: Läsning sker på egen risk kan finnas risk att du tråkas ut och inhämtar info som totalt inte intresserar dig...
Övrig uppdatering för den som är intresserad...
Fick idag ett mail från min ÅF i hong kong... dom har nu postat (med vanlig post) en ny lower till mig komplett motor el gearbox rubbet och ber så mycket om ursäkt...
Dock har jag inte fått något svar på min förfrågan om vart dom vill att jag returnerar de delarna som jag har här.... jag väntar iskallt ett bra tag sen kommer jag nog förhöra mig om ett symboliskt pris för dessa "reservdelar" jag har här.
Dock är jag lite tveksam att allt kommer komma fram iom vårat kungliga postverk och deras antigun policy men vi kan ju hoppas... sen som jag tidigare skrev... jag är skeptisk tills jag håller grejerna i handen..
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Re: The challenge kit... À bitch?
Lite mer än en månad senare: stilla min nyfikenhet, hur går det?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Re: The challenge kit... À bitch?
OK Fick min lower den funkade rappt och smidigt to ut den på klacken..... däs skar gearboxen i den helt nya lowern... visade sig att motorkuggen (börjar låta som en dtw historia) tappat en kugg som gått in i gearbox och sonika slipat ner helios kuggen....
Åkter till Purvins som bemödade sig med att bygga mig en ny gearbox av de bägge rasade jag hade... slänga i det i min m4a1 och sända upp min ursprungliga lower med övriga delar till Genocide som skall sammanställa samt kommpletera den ursprungliga lowern ( efter att under lång tid och flera mail samt ett telefon samtal till min ÅF i Hong Kong försökt nå min kontakt och få en retur adress för gammla delarna har jag sonika gett upp.)
Ut på klackan pröva bössan funkar bra i motor och gearbox upplever vissa matnings problem med magasin lika med att magasinen är extremt tröga att ladda. Hoppen cylindern och pipan lirar inte riktigt så detta skall justeras,,,men jag ser ljuset i tunneln...
Åkter till Purvins som bemödade sig med att bygga mig en ny gearbox av de bägge rasade jag hade... slänga i det i min m4a1 och sända upp min ursprungliga lower med övriga delar till Genocide som skall sammanställa samt kommpletera den ursprungliga lowern ( efter att under lång tid och flera mail samt ett telefon samtal till min ÅF i Hong Kong försökt nå min kontakt och få en retur adress för gammla delarna har jag sonika gett upp.)
Ut på klackan pröva bössan funkar bra i motor och gearbox upplever vissa matnings problem med magasin lika med att magasinen är extremt tröga att ladda. Hoppen cylindern och pipan lirar inte riktigt så detta skall justeras,,,men jag ser ljuset i tunneln...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Re: The challenge kit... À bitch?
Jag beundrar din uthållighet, Prospero. Vilka vändor bara för att få det att fungera dugligt! Sneglat lite på ett challenge kit med tanke på det något mer attraktiva priset, men det tycks som om det knappast är värt det räknat i tid och energi.
Riskerar det att gå så här illa om man köper en CTW färdigmonterad? Har man större garantier på att "allt bara fungerar" och fortsätter fungera inom rimlig tid om man satsar på S-T-T-S-modeller istället?
Riskerar det att gå så här illa om man köper en CTW färdigmonterad? Har man större garantier på att "allt bara fungerar" och fortsätter fungera inom rimlig tid om man satsar på S-T-T-S-modeller istället?
Re: The challenge kit... À bitch?
En enken lösning är att köpa en av en svensk återförsäljare. Då har du en garanti på att den kommer fungera men får självklart betala lite extra för det.
Om det är värt pengarna kan bara just din plånbok svara på men efter Prosperos helvete med sitt Challenge Kit? Min skulle nog ha råd med det.
Om det är värt pengarna kan bara just din plånbok svara på men efter Prosperos helvete med sitt Challenge Kit? Min skulle nog ha råd med det.
Re: The challenge kit... À bitch?
STTS är de enda som lämnar garanti på delarna inom TW branschen.
Celcius och Systema ger ingen sån garranti utan detta är något STTS valt själva att göra.
Köper man dock från svensk ÅF så har man 6 mån garanti på fabrikationsfel.
Ja, man betalar mer, men samtidigt så får man lite sinnesro.
Celcius och Systema ger ingen sån garranti utan detta är något STTS valt själva att göra.
Köper man dock från svensk ÅF så har man 6 mån garanti på fabrikationsfel.
Ja, man betalar mer, men samtidigt så får man lite sinnesro.