G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
kreator

Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Inlägg av kreator »

Vilka bb's kör du? Hur hårt är hopupen ställd? Vilka magasin, hur många bb's matar du dom med, hur nya är dom?
Vad händer om du manuellt låter cylindern "glida in in mot" hoppen, rör den sig fritt och oproblematiskt?

Låter onekligen väldigt trist men det brukar vara någon liiiten jävla freakshowfaktor som spelar in, iaf när det gäller dom TW:s jag ägt.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Har prövat med green devil bio .20. Hoppen är svagt åtskruvad. Original G&D magasin, matat dom med ca 20-30 bbs på ett ungefär. Magasinen är helt nya. Likaså bössan samt cylindrar. Kan inte se att hopuphuset ligger fel, och cylindern glider in fint mot den när jag sätter ihop den.

Ja,det verkar ju tyvärr som en rejäl freakshow med den här bössan :(

fester

Inlägg av fester »

1: Sätt en bit siliconring från en elkabel som du skalat så kommer boltcatchen i kontakt.
2: Köp STTS nozzlar. De är i stål och inte alu.
3: kolla så inte det är det klassiska att nozzle fasnar i hophuset. Då får du antingen fila till nozzlen eller vidga hålet för nozzlens tjockaste del!
:)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Hej,

Jag har haft typ precis samma problem med min M16 DTW ju! Nozzlen hade gått av efter problem med matningen eller vad det nu var. Blir ju orolig nu om jag ska försöka testa den nya nozzlen om den också går sönder på en gång?! o.O

fester

G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Inlägg av fester »

Systema och STTS nozzlarna är bra och i stål, i alla fall stts så den kommer inte gå sönder.

Edit
Jaj tror fortfarande det är nått skit med era hophus. Lagkamratens DTW hade för tight hophus mot nozzle så den sköt inte så bra. Dock hade han mer tur än er då hans nozzle höll.
Kan ju även va så att kulorna inte går igenom matningshålet ordentligt och fastnar till, så när nozzlen ska smäcka iväg kulan träffar den snett.
Resultatet blir klyvd kula alternativt trasig nozzle.

Edit2

Kan även vara så simpelt att det är gummit som sitter i pistånghuvudet som är fullt i fett eller är för dåligt. resulterar som ovan att kula klyvs eller nozzle pajjar.

Öppna upp cylindern bakifrån, ta ur fjädern. Skruva av cylinderhuvudet och tryck ut pistongen. kolla gummit som tar tag i nozzlens bakkant. Torks rent detta gummi från fett. Kolla så det sitter en tunn svart oring bakom den oringrn som nozzlen fastnar i. Saknas den så ersätter du den med ett 1mm tjock oring som är ca 0.5-1cm i diameter.
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

nisse

Inlägg av nisse »

Någon som kan svara på en mycket intressantare fråga, följer det med någon pipförlängare till max3an?
"Ninjas came with lions"

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Hehe, kan inte påstå att den frågan är mer intressant än nozzlar som slås sönder inuti bössan.
Men nej, du får inte med någon pipförlängare till MK18 bössan. Max3 finns i flera modeller så vet inte om det gäller alla modeller.

Åter till problemet med nozzlarna. Hur löste din polare problemet? Kan man modda befintligt hopuphus eller är det bara byta ytterpipa till CTW/PTW och köra FCC hus?

fester

Inlägg av fester »

Min lagkamrats hophus byttes aldrig. Jag fräste ur det stora hålet där nozzlens "disk" (sitter i mitten av nozzlen) rör sig. Sen smärjla jag och polerade den.
Smärjla om det behövs i det lilla hålet nozzlens främre del går igenom för att mata i kulor.
Du behöver bara göra detta om nozzlen inte kan röra sig fritt fram och tillbaka i hophuset.

Har du en MX3 CTW sniper reform 6.00 innerpipa och den är fin så behöver du inte byta den. Annars kolla så den är fin innuti och blank.

Det är viktigt med att du kollar din cylinder då den kan vara boven i dramat som jag skrev i förra posten så detta inte glöms av att testas.
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Welle

Inlägg av Welle »

Det man generellt kan säga om DTW är att kvalitetskontrollen inte verkar vara helt hundra, Jag öppnade en DTW av gen 1. där var gearboxen full med massa klet. Torkade rent boxen och bytte kol så vart den genast rappare och lät bättre.

Cylindern bör man skruva isär helt och se till att slipa ner ev gjutskarvar /skägg. Våtslipa lite på nozzeln som tar i pistonghuvudet om den känns för vass. Se till att locktighta alla skruvar och att inte dra cylinderhuvudet för hårt. torka även rent hela cylinder och pistong från fett. Smörj sedan mycket sparsamt på oringen

Hophuset pp DTW har tidigare varit riktigt ojämna, full av ojämnheter och färgrester som blockerar kulans väg fran till pipan. jag har löst det genom att köra med stålborste+dremell för att göra alla kanter en aningens avrundade. Peta bort färgrester och gjutskägg på piggarna (på hophuset) som ska släppa kulorna från magget. Men DTW max3, där var hophuset omålat och riktigt slätt och fint. Dessutom var max 3 innerpipan lika tjock som ptws.

Jag tror att dtw kan vara ett budget alternativ till PTW så länge man ängnar den en stunds genomgång innan man spelar med den.
Lite finare, lite bättre

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Tog ut hopuphuset och kollade hur nozzlen gick in i den. Ser inte ut att ta i ngnstans. Jag filade lite grann på insidan av hopuphuset där nozzlen går in. Prövade att chrona med 130 cylindern för att få ett hum om den tar i eller inte. Den chronade ca 25ms med .20 bbs på 4-5 skott. Precis som när cylindrarna gick sönder tidigare. Vågade inte pröva fler då jag är rädd att även denna nozzle går sönder.

Kanske prövar fila mer sen. Svårt att veta bara då jag som sagt inte kan se att det tar i ngnstans. Nozzlen ser fin ut också. Har inte tagit isär cylindern ännu. Men kan det verkligen vara samma fel på 3 st nozzlar och cylindrar? Känns som att chansen för det är liten, och därför är jag mer inne på att det är något annat, tex hopuphuset som sitter fel. Kan dock inte se vad som kan vara fel med hopuphuset.

Skriv svar