Har ni några ideér om vad det kan vara ? & i vilken ordning jag skall felsöka detta ?
Som alltid är jag väldigt tacksam för alla svar och tackar på så mycket på förhand !
30 juni 2013, 20:24:
Då har jag felsökt och det verkar som det är elsystemet denna gången då jag nu inte får någon spänning vid motorn. Körde detta testet:
If your battery is charged and your fuse is OK, remove your grip to expose the motor. Use your multimeter to check for voltage at the motor terminals when the trigger is pulled (make sure the gun is in semi or full). Put 1 meter lead on 1 motor terminal and the other meter lead on the other motor terminal, and set your meter for DC (and 20A if applicable). If you pull the trigger and get very close to battery voltage (make sure your receivers are closed, more on that later), but the motor doesn't turn, you have a bad motor. If there is no voltage present, the problem is in the electronics, and most times it will be with the EL-003 board located in the stock.
Så att det lutar åt att köpa ny El-003, frågan är då om man ska sattsa på en Etiny för 900:- eller rikta in sig på DTW kretsen istället för US$46.99. Vet någon om den är kompatibel med A&K ?
EDIT*
--------
Sökte runt lite och hittade detta:
Så jag tror jag avvaktar lite och ser om jag får någon input på ifall A&K Främre lirar med DTW bakre, vorer super om någon visste !dimen skrev:Testar det sen! återkommer med resultat
9 april 2013, 17:49:
Etiny bakre krets ihop med ATW´s främre, här fick jag liiite problem! Bössan surrade och sköt vart fjärde skott och på auto sköt den burst varannan sek, konstigt nog kom den igång av sig själv och lirade ordentligt. Skall köra med denna kretsen ett tag och se om den fungerar eller spökar EDIT: Fungerade inte alls nästa gång jag stoppade i batterit!