G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Ok, tack!
Jasså, måste fått ett måndagsex om motorn dött efter mindre än 50 bbs.
Hur justerar jag ens motorn? Jag öppnade bottenplattan till pistolhandtaget och det ser inte ut som på en AEG, dvs med motorskruv. Tänkte om motorn av ngn anledning hamnat ur position.
Men du menar att jag ska ta loss pistolhandtaget med motorn inuti och skruva på motorkuggen sedan sätta tillbaka det och kolla om det funkar?
10 oktober 2013, 19:16:
Hittar ingen dissasembley guide för denna bössa. Någon som vet vart jag hittar?
Vet inte ens hur jag ska få ut motorn. Behöver jag ta ut hela gearboxen för att få loss pistolgreppet och motorn?
Jasså, måste fått ett måndagsex om motorn dött efter mindre än 50 bbs.
Hur justerar jag ens motorn? Jag öppnade bottenplattan till pistolhandtaget och det ser inte ut som på en AEG, dvs med motorskruv. Tänkte om motorn av ngn anledning hamnat ur position.
Men du menar att jag ska ta loss pistolhandtaget med motorn inuti och skruva på motorkuggen sedan sätta tillbaka det och kolla om det funkar?
10 oktober 2013, 19:16:
Hittar ingen dissasembley guide för denna bössa. Någon som vet vart jag hittar?
Vet inte ens hur jag ska få ut motorn. Behöver jag ta ut hela gearboxen för att få loss pistolgreppet och motorn?
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Det är inte svårare än att du gör så här 
1: Skruva ur de 4skruven som håller bottenplattan, avlägsna bottenplattan.
2: Dra ur pistolgreppet.
3:Löd av kablarna från motorn (hållreda på plus och minus, ifall motorn inte är märkt).
4: knacka it de två låspinnarna vid lowern.
5: vrid motorn ett kvarts varv och dra sedan ut motorn.
Sist men inte minst, kolla Safts guide längst upp bland topics så tror jag det finnes en sprängskiss, annars googla fram en för systema ptw m4 challengekit så har du en bre ritning

1: Skruva ur de 4skruven som håller bottenplattan, avlägsna bottenplattan.
2: Dra ur pistolgreppet.
3:Löd av kablarna från motorn (hållreda på plus och minus, ifall motorn inte är märkt).
4: knacka it de två låspinnarna vid lowern.
5: vrid motorn ett kvarts varv och dra sedan ut motorn.
Sist men inte minst, kolla Safts guide längst upp bland topics så tror jag det finnes en sprängskiss, annars googla fram en för systema ptw m4 challengekit så har du en bre ritning

Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Hehe, låter förvisso som ganska svårt för mig som inte är kunnig inom det.
Måste man alltså löda av kablarna från motorn bara för att få ut motorn? Låter märkligt.
Blir förmodligen så att någon kunnig får kika på det istället. Trist bara att inte kunna lira med en bössa som köptes helt ny.
Måste man alltså löda av kablarna från motorn bara för att få ut motorn? Låter märkligt.
Blir förmodligen så att någon kunnig får kika på det istället. Trist bara att inte kunna lira med en bössa som köptes helt ny.
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
-
- Admin
- Inlägg: 106
- Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
- Lag / förening: AirsoftSverige.com
- Aktiv sedan: 1999
- Ort: Stockholm
Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
behöver bara ta bort hand taget, ta inte bort motorn, utan rotera bara "rotorn" nått varv, dra tillbaka greppet och testa tryck av.
Ibland när man vrider den för hand så kan den komma i sådan position att den kan komma igång ett till två var för att sedan dö, om den gör det så är det motorhaveri, då är det till att få den omlindad eller köpa ny.
Ibland när man vrider den för hand så kan den komma i sådan position att den kan komma igång ett till två var för att sedan dö, om den gör det så är det motorhaveri, då är det till att få den omlindad eller köpa ny.
Re: Sv: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
En bra lödning ger bra kontaktyta och liten resistans. Vilket ger bättre strömflöde kan man enkelt kalla det.
En ringhylsa eller liknade ger lite sämre kontaktyta. Lite som skillnad mellan tamiya och deans.
En ringhylsa eller liknade ger lite sämre kontaktyta. Lite som skillnad mellan tamiya och deans.
G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Japp motorkablaget måste lödas av!
Jo det är sant det du säger, man kan inte kunna allt här i världen
Att köpa en DTW kräver att du vet nånting om TW från början. Jag köpte själv en CTW och den kostar dubbelt så mycket som en DTW.
Den har haft mer timmar på mekbordet för att tweakas och renoveras än speltimmar.
Dock fungerar den sjukt bra idag och jag är helnöjd.
Jag pluggade sprängskissen och CK manualen innan jag köpte samt har lärt mig alt eftersom.
Min lagkamrat köpte en DTW och den strula direkt. Den har jag renoverat med och nu rullar den utan problem..
EDIT
Men lämna till nån duktig så har du en bra bössa
Byt ut följande!
EL-001, 002, 003 till E-Tiny. (bra och beprövade kretsar).
Gå igenom Gearboxen så den inte kärvar när motorn är ur, kuggen ska snurra utan motstånd.
Byt ut motorn till en ny valfr på marknaden (FCC är bra men byt till deras motorgrepp med då motorn är lite tjockare än orginalmotorn du har)
Sen lär den om inget annat strular vara reko
Jo det är sant det du säger, man kan inte kunna allt här i världen

Att köpa en DTW kräver att du vet nånting om TW från början. Jag köpte själv en CTW och den kostar dubbelt så mycket som en DTW.
Den har haft mer timmar på mekbordet för att tweakas och renoveras än speltimmar.
Dock fungerar den sjukt bra idag och jag är helnöjd.
Jag pluggade sprängskissen och CK manualen innan jag köpte samt har lärt mig alt eftersom.
Min lagkamrat köpte en DTW och den strula direkt. Den har jag renoverat med och nu rullar den utan problem..
EDIT
Men lämna till nån duktig så har du en bra bössa

Byt ut följande!
EL-001, 002, 003 till E-Tiny. (bra och beprövade kretsar).
Gå igenom Gearboxen så den inte kärvar när motorn är ur, kuggen ska snurra utan motstånd.
Byt ut motorn till en ny valfr på marknaden (FCC är bra men byt till deras motorgrepp med då motorn är lite tjockare än orginalmotorn du har)
Sen lär den om inget annat strular vara reko

Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Absolut, så är det. Jag läste på en del om dem innan. Men har aldrig varit ngn hejjare på meckandet. Utan har låtit andra kunniga tagit hand om den biten.
Tack för all hjälp hittills.
Men för att summera. Jag kan alltså pröva ta bort pistolgreppet för att kontrollera hur motorkuggen ser ut samt snurra på den. Vilka sprintar är det som måste tas ur för att få bort pistolgreppet? För det räcker ju inte med att ta bort bottenplattan.
Jag ska kika sprängskisserna ikväll, misstänker att jag har mina svar där. Men tänkte att jag lika gärna kan ställa frågan här också.
Tack för all hjälp hittills.
Men för att summera. Jag kan alltså pröva ta bort pistolgreppet för att kontrollera hur motorkuggen ser ut samt snurra på den. Vilka sprintar är det som måste tas ur för att få bort pistolgreppet? För det räcker ju inte med att ta bort bottenplattan.
Jag ska kika sprängskisserna ikväll, misstänker att jag har mina svar där. Men tänkte att jag lika gärna kan ställa frågan här också.
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
efter bottenplattan drar du bara av motorgreppet 

Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Sweet, prövar ikväll och ser om jag kan se vad som är problemet. Hoppas bara det är motorkuggen.
11 oktober 2013, 23:47:
Skruven till motorskruven satt så löst att den flög ut när jag tog ut motorn. Har inte rätt storlek för att sätta dit skruven, men satte dit den lite grann och då snurrar kuggarna när bössan är bruten. Ska skruva dit den ordentligt imorgon och misstänker att det löser mitt problem.
Verkar helt enkelt som att skruven var slarvigt ditsatt från fabrik.
11 oktober 2013, 23:47:
Skruven till motorskruven satt så löst att den flög ut när jag tog ut motorn. Har inte rätt storlek för att sätta dit skruven, men satte dit den lite grann och då snurrar kuggarna när bössan är bruten. Ska skruva dit den ordentligt imorgon och misstänker att det löser mitt problem.
Verkar helt enkelt som att skruven var slarvigt ditsatt från fabrik.
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Bössan har redan hunnit brinna en gång, utan att ha varit i spel. Det är utbytt till ny DTW el. Blir annan el i framtiden, men ville försöka få igång bössan så fort som möjligt.
Sistaskottsspärren funkar inte längre då "boltreleasen" på ngt vis inte kommer åt den lilla knappen som bryter kretsen vid sistaskottet. Hur det ens är möjligt vet jag inte.
Mitt största problem dock, är att bössan mosar nozzlarna på cylindrarna. 2 st nozzlar har gått av på mitten och fastnat inuti hopuphuset. Detta efter ett fåtal skott. Kan inte se att hopuphuset sitter fel, men antar att det gör det?
Någon som har tips på hur jag ska gå vidare med detta?
Sistaskottsspärren funkar inte längre då "boltreleasen" på ngt vis inte kommer åt den lilla knappen som bryter kretsen vid sistaskottet. Hur det ens är möjligt vet jag inte.
Mitt största problem dock, är att bössan mosar nozzlarna på cylindrarna. 2 st nozzlar har gått av på mitten och fastnat inuti hopuphuset. Detta efter ett fåtal skott. Kan inte se att hopuphuset sitter fel, men antar att det gör det?
Någon som har tips på hur jag ska gå vidare med detta?
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss