A&K PTW verkar stendöd

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
MaRLeY_MaN

Re: A&K PTW verkar stendöd

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Progress !

Efter att ha följt ditt exempel med att rotera kuggarna så fick jag snurr på boxen tillfälligt igen !
MEN verkar vara något som inte stämmer för att när jag kör semi cyklar den 1 gång, sen stannar den. Sen så måste jag dra runt kuggarna till start position då rullar den på.
Med auto kan jag få den att snurra så länge jag håller in avtryckaren, när jag släpper slutar den igen. Så jag misstänker att det har fastnat skit inuti boxen eller liknande.

Dock, i och med att den blir segare att dra runt så undrar jag om det kan vara så att det är något i boxen som är slitet / trasigt.
Kuggen som du länkade till tidigare är lite glapp i sidled, kan det ha något med det att göra ?

Vill helst inte öppna gearboxen och rota i den då jag från Taiwangun har garanti, sedan vad den garantin gäller är ju en annan femma, men jag ska läsa igenom garantipapperet och kolla vad jag får reda på.
Nu kommer jag med en konspirations teori om att jag fick i fukt i bössan under spelet, kuggarna låste sig dåligt och jag nu skit i boxen som gör att jag inte får igång den riktigt.
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

Genocide

Inlägg av Genocide »

Kugget glappar på alla tw bössor så det är inga problem.

Det jag misstänker isf är din motor. Hade en liknande grej med en av mina tw bössor och polarens tw.
Stendöd, snurrade på kuggen/motorkärnan och då funkade den....tillfälligt. Efter ett skott semi så dog den. Samma med autoskur.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Okej okej, var rekommenderar du att jag gör för att testa ifall det är motorn ? Kan ju kanske låna polarens motor och prova med den men han bor inte i samma "by" som mig just nu. Vilket gör att det tar längre tid. Så hur testar jag det nu på en gång ?
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

Genocide

Inlägg av Genocide »

Testa...hmm...ta av pistolgreppet och snurra på kärnan. Rullar den igång efter varje gång du snurrat så är det kol/kollektor på motorn.

Kanske nån kan ge bättre tips på test
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Deity123

Inlägg av Deity123 »

Precis som Genocide säger så låter det som motorn. Symptomen påminner om Systemas 490 vill jag minnas, fast där var problemet oftast att lindningen brustit. Gör testet som Genocide föreslår och kolla även hur lindningarna ser ut i ändan med kol/kollektor.

EDIT:
Det är alltså lödningarna längst till vänster på bilden som kan ha släppt alternativt att själva koppartråden gått av.
Bild

Toker

Inlägg av Toker »

Känn på kolen så att dom går bra i kolhusen. Ta av fjädern som trycker på kolen och dra dom fram och tillbaka. Går dom inte fritt så lossa loye på skruvarna men inte för mycke. Glider dom fritt så kan kag nästan garantera att det är liningen som gått av. Finns rep sattser att köpa så du bytar ut hela rotorn.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

MaRLeY_MaN

Re: Sv: A&K PTW verkar stendöd

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Lysande svar ! Skall ta och gå igenom detta imorgon eftermiddag och se om det är motorn som bråkar med mig.

Tackar så jätte mycket för alla svar ! Det uppskattas verkligen :)

fester

A&K PTW verkar stendöd

Inlägg av fester »

En annan sak jag tänkte på ang din gearbox. iom att du tyckte den gick slött. När du ändå plockar ut motorn och tittar så känn ifall kuggen snurrar lätt i gearboxen. Min lagkamrat köpte en C-DTW och den gearboxen hade mer fett i sig än en tub med smörjmedel. Detta i samband med att nötterna som tillverkade den hade satt en vanlig kullagrad bushing med "T" formad profil istället för en stålbushing till sungearshaftet.
Detta gjorde att man inte kunde dra åt skruvarna som håller ihop gearboxen. Så när man sänkte ner den i lowern så vart trycket för hårt mot sungearet så det knappt gick att snurra på! Jag bytte ut till en riktig bushing och avlägsna allt fett de tryckt i gearboxen och nu snurrar den fin fint!

!!Detta är mina tankar och erfarenheter!!
Fundera på vad "Garantin" är värd från polen, maila dem och se vad du kan göra själv och vad de kan hjälpa dig med innan du sätter igång! För om du ska nyttja den får du stå för fraktkostnaderna mellan dig och Taiwangun? (frågetecken då jag inte kommer ihog om du köpte den där). Eller så ser du detta som ett bra tillfälle att lära dig din A&K-TW :)

Så rent krasst vad jag lärt mig gällande alla kloner på PTW är att man får i stort sett renovera dem från start! Det du slackar i plånkan får du lägga ner i kunnighet och tid för att kompensera!

Hoppas det löser sig för dig Marley :)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Jag struntar i garantin , läst igenom papperen och den var inte värld något annat än själva gearboxen.

Gearboxen rullar nu när jag tagit ut motorn på superfint (när jag rullar kuggarna) det verkar vara en bra balans av fett också. Sensorerna har jag sett till så de är rena.

Har haft fullt upp och inte kunnat ta itu med detta riktigt, men jag har en fråga för att jag gjorde ett snabbtest och kan med relativt stor säkerhet konstatera att det är motorn.
Tog ur motorn och kopplade den till batteriet direkt (för att kolla om den bara snurrade på) Detta gjorde den inte, snurrade ett var som på Semi och stannade sedan.
Jag har alltså inte plockat isär den än då jag inte haft tid & ork (på samma tidpunkt) att sätta mig och pilla med det.

Men iom att jag identifierat att det är motorn (troligen) så måste jag antingen laga eller skaffa en ny & om Saft i sin infotråd (Tummen upp på den föresten !) skrev så tror jag nästan det är bättre för mig att köpa en ny motor (än att laga den jag har). Tänker isf på denna: http://rsov.com/product.php?langId=1&cu ... 4&cateId=0

Innan jag beställer nytt så kommer jag iaf att plocka ner motorn och titta men vad tror ni om saken, för mig verkar det som motorn är problemet ?

fester

A&K PTW verkar stendöd

Inlägg av fester »

Kul att höra och du plockat ner den och testat.
Skulle eftersom jag själv kör med en, rekomendera FCC 2,5 motorn! Men om du kör med en FCC köp deras grepp med då motorn sitter lite för tajt i ett vanligt grepp.

Eller gå in på http://www.powair6.com och där kan du köpa kärnan löst till din motor, eller en ny helt enkelt ;)

Lycka till :)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Skriv svar