Alright, så jag har haft min PTW ett par månader nu (beggad) och tycker att motorn är lite kass. Den är väldigt "skrikig" och inte jätte pigg. Vet inte vilken motor det är, får inte upp skruvarna, skulle tro en 490 dock. Ska ha varit hos Tack någon gång i 2011. Går det att få den piggare/snabbare eller är det ny som gäller? Kör den på 11.1v lipo, elen 2008 tror jag.
Also, vissa Vanaras pmag sitter inte utan våld. Vet inte vad som tar i, om någon har tips på vart det bör slipas så vore det gött.
Motor & magasin
Re: Motor & magasin
Motorn kan det räcka att göra ren kollektorn och byta kol.
@Muddymess.
Mina Vanaras magasin krångla med när man för in dem i magasinbrunnen. Det jag hittade som strulade för mig var kanten till mag-catchen.
När du för in magasinet så kan det vara nån 10 dels millimeter som skiljer från att mag-catchen klickar eller inte, det du då upplever är att du får pressa eller banka in magasinet i mag-brunnen, inte bra att göra dock för nått går sönder förr eller senare.
Jag fräste ur med en cylinderfräs pytte lite i taget tills magasinet klicka, får inte fräsas för mycket för det naturliga slitaget gör sitt med sen.
Nästa batch magasin jag skaffar kommer bli Magpul P-Mag istället, har en viss käsla att de sitter bättre och är bättre än Vanaras
@Forumets användare:
Nu har jag en Motorfråga med som jag inkluderar här!
När ni löder kablaget på motorerna. Vart löder ni fast dem? Anledningen till frågan som kanske kommer uppfattas som "korkad" eller "fattar väl du själv" är att jag satt med CK Manualen för PTW och kollade, och där löds kablaget på kolhuset!
Vore bra info vilket som är lättast bäst och sliter minst på kablarna! Jag upplever för egen del att det är svårare att få en bra lödning i sidled på blecken som sticker upp samt trassel då kablaget ska böjas kraftigt och då trådarna gärna börjar spreta!
Blir det mindre slitage på kablarna om m an löder dem på kolhuset?
1: + & - Blecken som pekar uppåt på varje sida om motorn?
2: + & - Ovanpå Kolhuset (kolen urdragna innan lödarbetet)?
Vore tacksam för svar
Mina Vanaras magasin krångla med när man för in dem i magasinbrunnen. Det jag hittade som strulade för mig var kanten till mag-catchen.
När du för in magasinet så kan det vara nån 10 dels millimeter som skiljer från att mag-catchen klickar eller inte, det du då upplever är att du får pressa eller banka in magasinet i mag-brunnen, inte bra att göra dock för nått går sönder förr eller senare.
Jag fräste ur med en cylinderfräs pytte lite i taget tills magasinet klicka, får inte fräsas för mycket för det naturliga slitaget gör sitt med sen.
Nästa batch magasin jag skaffar kommer bli Magpul P-Mag istället, har en viss käsla att de sitter bättre och är bättre än Vanaras

@Forumets användare:
Nu har jag en Motorfråga med som jag inkluderar här!
När ni löder kablaget på motorerna. Vart löder ni fast dem? Anledningen till frågan som kanske kommer uppfattas som "korkad" eller "fattar väl du själv" är att jag satt med CK Manualen för PTW och kollade, och där löds kablaget på kolhuset!
Vore bra info vilket som är lättast bäst och sliter minst på kablarna! Jag upplever för egen del att det är svårare att få en bra lödning i sidled på blecken som sticker upp samt trassel då kablaget ska böjas kraftigt och då trådarna gärna börjar spreta!
Blir det mindre slitage på kablarna om m an löder dem på kolhuset?
1: + & - Blecken som pekar uppåt på varje sida om motorn?
2: + & - Ovanpå Kolhuset (kolen urdragna innan lödarbetet)?
Vore tacksam för svar

Istället för att fräsa i maggen, kan men inte bara fila på magcatchen istället?
På tal om lödning av kablar så kör jag dem på insidan av blecken. Vill inte hålla på med att nöta på kolhusen.
På tal om lödning av kablar så kör jag dem på insidan av blecken. Vill inte hålla på med att nöta på kolhusen.
Jag har alltid lött fast kablarna ovanpå kolhusen, mest för att det är lättare.
Kan man säkert, men fräser hellre i maggens plast. Maggen satt mycket bättre när jag bytte pipa och hop, så det funkar ändå.Genocide skrev:Istället för att fräsa i maggen, kan men inte bara fila på magcatchen istället?
Återupplivar denna tråd. Har bytt mesta av mina Vanaras mag mot PTS Pmag men dessa måste man tycka upp i maggbrunn för att de skall mata ordentligt. Känns som om de inte kommer högt nog för att trycka ner läpparna hela tiden. Någon som har tips för fix?