Hopup hus set och pipa
-
Hopup hus set och pipa
När allting annat måste byttas i mitt måndags X av CTW så tänkte jag endå beställa nytt hus set och pipa!
vilken kombination rekommenderar ni? 6.03 funderar jag på att gå upp till.
vilken kombination rekommenderar ni? 6.03 funderar jag på att gå upp till.
Re: Hopup hus set och pipa
Tight bore = högre fps
wide bore = bättre precision
Båda ovanstående förutsätter att det är en pipa av bra kvalitet.
Jag vill slå ett slag för Kastmans hopup som tar AEG gummin och pipor. Lätt att sätta ihop och att ställa in och jag tycker att den fungerar väldigt bra så långt
Kan också passa på att varna för FCCs hopup, värdelös skit.
wide bore = bättre precision
Båda ovanstående förutsätter att det är en pipa av bra kvalitet.
Jag vill slå ett slag för Kastmans hopup som tar AEG gummin och pipor. Lätt att sätta ihop och att ställa in och jag tycker att den fungerar väldigt bra så långt

Kan också passa på att varna för FCCs hopup, värdelös skit.
-
Kastman låter riktigt intressant, måste man köra med ytterpipa? då en vanlig aeg pipa är mycket tunnare?
hur fungerar det? samt vad är det för pris på en sådan anordning?
hur fungerar det? samt vad är det för pris på en sådan anordning?
Förlåt om jag kapar tråden lite. Är lite intresserad av att du menar att fcc hopup är skit. Har en sån själv förutom att jag har en annan hopup ring från mag. Är inte helt nöjd med räckvidden.
Mvh
Ola
Mvh
Ola
FCCs är skit i den bemärkelsen att den inte tillför någonting nytt mot systemas standard. Den har istället för silikontuber under hopupskon en fjäder som i vissa avseenden är sämre, i övrigt ungefär samma skit men med en FCC logo.
Kastmans kan köras i en vanlig PTW pipa med hjälp av distanser på AEG pipan som ingår vid köp.
Kastmans kan köras i en vanlig PTW pipa med hjälp av distanser på AEG pipan som ingår vid köp.
Kortfattat så köpte jag en komplett FCC-hop och där passade inte delarna med varandra. Var tvungen att fila riktigt mycket för att barrel key skulle ha minsta chans att passa i chamber sleeve. Därefter så tappade jag 20-30 m/s mot så snart hoppen var minsta ställd (nollad chronade den som vanligt) så var helt enkelt inget som gick att använda. Ingen aning om det beror på fjädern som används istället för silikontuber då jag ersatte hela hopupen med en original systema och sen funkade allt som det skulle.
Kastmanhoppen kommer med ett antal spacers som kompenserar för den tunnare pipan, så du behöver inte modda eller byta ut ytterpipan. Kostar 995 + frakt så är ju inte det billigaste alternativet, men jag tycker att det var värt det.
Kastmanhoppen kommer med ett antal spacers som kompenserar för den tunnare pipan, så du behöver inte modda eller byta ut ytterpipan. Kostar 995 + frakt så är ju inte det billigaste alternativet, men jag tycker att det var värt det.
Här är den feedback jag fått hitintills ifrån dem som köpt hoppen.
- De resultaten jag fått inrapporterade är bättre precision än std och MDD. Tex m110 cylle träffar varje skott i centrum på 60 meter på en 30x30 skiva.
- Högre utgångshastighet. Tex 90 cylle som ger 106 mps och m110 som gett 137 mps.
- De resultaten jag fått inrapporterade är bättre precision än std och MDD. Tex m110 cylle träffar varje skott i centrum på 60 meter på en 30x30 skiva.
- Högre utgångshastighet. Tex 90 cylle som ger 106 mps och m110 som gett 137 mps.
Kastman, pratar du om din hop eller FCC hopen med ditt senare inlägg?
Han talar om sin egen såklart.