Som nybliven PTW evo Max ägare, undrar jag om och vilka äldre cylindrar som passar 12an ?
Fick höra att så länge det är ett fräst hack bredvid" gearöppningen" så ska det funka på 12an
Cylindrar till PTW 2012
Re: Cylindrar till PTW 2012
Kort och enkelt svar: Alla, nästan. Så länge de har kulan baktill på cylindern.
Ok .. Men dem där nya urfräsningen i 2012 cylindrar .. Vad har den för betydelse ?
Är inte 2012-modellen av supermax-snitt, dvs att öppningen i vanliga cylindrar inte är stor nog?
En annan i laget har en -12'a och mina cylindrar som är av den äldre modellen passar utan problem på hans och funkar precis som dom skall. Samma gällde hans cylinder i min 08'a.
Så som jag förstått det så var det som så att super maxen byggdes och konstruerades för m165 cylindern, och för att kunna driva den utan svårigheter så bestämde sig systema för att göra en gearbox med större utväxling, därav det större sun drevet och för att det skulle få plats uppåt så gjordes urskärningen i cylindern och därav passade enbart M165 cylindern på supermaxen och inga av de andra, för då skulle sun drevet ta i cylindern. I och med nya modellen på cylindern, rostfritt stål hölje på cylindrarna, så har samtliga cylindrar fått den större urfräsningen så att de kan användas på samtliga modeller av PTW.
Några andra öppningar/spår känner inte jag till att de gjort på cylindrarna.
Så som jag förstått det så var det som så att super maxen byggdes och konstruerades för m165 cylindern, och för att kunna driva den utan svårigheter så bestämde sig systema för att göra en gearbox med större utväxling, därav det större sun drevet och för att det skulle få plats uppåt så gjordes urskärningen i cylindern och därav passade enbart M165 cylindern på supermaxen och inga av de andra, för då skulle sun drevet ta i cylindern. I och med nya modellen på cylindern, rostfritt stål hölje på cylindrarna, så har samtliga cylindrar fått den större urfräsningen så att de kan användas på samtliga modeller av PTW.
Några andra öppningar/spår känner inte jag till att de gjort på cylindrarna.