Varannat skott

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Stefanfried

Varannat skott

Inlägg av Stefanfried »

Hej! Är ny inom just tw vapen och har ett problem jag hoppas någon kan hjälpa mig med?

Det är så att jag har en A&K tw och till den kom en 130 cylinder. Inga problem so far. Den matar på som sig bör. Men köpte även en 90 till och det är här det skumma börjar. När jag skjuter med den skjuter jag bara vartannat skott. Det låter ju å så om bössan som att det skulle komma men det gör det inte. Vad är felet?

Pratade med en kille som bara kör med tw och hans tips var att testa ett annat märke på cylinder vilket jag gjort men problemet kvarstår. Han sa även att man skulle trycka av bestämt men det funkar inte heller. Så vad är det för fel?
Fried

OlleBlue

Re: Varannat skott

Inlägg av OlleBlue »

Kan vara oringen som drar bak nozzlen som inte vill med sig, brukar hända på just 90 cyllar då du inte har lika mycket kräm i fjädern som på en tyngre.
/Olle

Stefanfried

Inlägg av Stefanfried »

Okej. Låter vettigt. Hur löser jag det? Öppnar och smörjer? Mindre/större ring?
Fried

Welle

Inlägg av Welle »

Ta ur o-ringen i pistonghuvudet och rengör den, rengör även ihålligheten där ringen suttit. smörj ytterst lite med siliconfett på oringen.
O ringen i sig är av den styvare varianten, en vanlig svart gummi brukar sällan funka.
Lite finare, lite bättre

Stefanfried

Inlägg av Stefanfried »

Tack för tipset! Kanske blev bättre faktiskt. Va inte mycket att torka bort men det lilla jag provade efteråt verkade bättre. Av 20 skott va detkanske 3 som inte kom. Tidigare va det ju som sagt bara hälften. Klar förbättring iaf. Får se på nästa spel om det håller i sig. Har ni några andra idéer för att det kan bli bättre så gör det inget omni nämner dom också:)
Fried

Nitisk

Re: Sv: Varannat skott

Inlägg av Nitisk »

Det är inte så att o-ringen är sliten?

De jag hade till min ctw blev utslitna ganska snabbt. Istället för att köpa Celsius eller systemas original, som är svindyra, gick jag in på momentum(de har massa olika o-ringar, så kolla storleken och säg till att de ska vara slitstarka. Kommer inte ihåg vad gummit hette). Kostade inte många kronor styck och har inte haft några problem sen dess.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Jag har haft EXAKT samma problem med min A&K PTW. Jag gjorde 2 saker.

1: Bytade bollar till green devil.
2: Ställde om hoppen.

Och sen funkade det. Först kärvade den hela tiden, så bytade boll. Då funkade allt inomhus. Åkte iväg till ett utomhus spel, och då började den missmata igen. (Varannan boll.)
Ställde om hoppen ute på banan, och PANG, då funkade den klockrent igen. :)
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Skriv svar