Upper till DTW

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
OlleBlue

Upper till DTW

Inlägg av OlleBlue »

Tja, har haft problem att hitta en upper till min dtw då de bara säljs ihop med en lower, och har ingen lust att punga ut 120 dollar för både lower och upper när jag bara behöver upper, så testade med min kompis ctw upper, och den satt som en smäck förutom att pinsen på min dtw är 13mm och hålen på ctwn är 10mm.
OM man gör det snyggt, dvs i pelarborr och borrar upp hålen i en ctw upper, tror ni att det funkar, eller är det något annat som kommer att säga nej? Någon som provat?
/Olle

mackan108

Re: Upper till DTW

Inlägg av mackan108 »

hur sitter den i övrigt? Stort glapp mellan uppern och lowern?

OlleBlue

Inlägg av OlleBlue »

Som en smäck, inget glapp whatsoever, men är väl skilland på upper och upper hos celcius med.
/Olle

Fearless

Inlägg av Fearless »

Om centrum på hålen sitter samma så är det bara att borra upp. Men att göra det i en pelarborr med ett vanligt borr kommer att ge glapp. Du ska nog mäta pinnen ner på 1/10mm och skaffa en brotch som ligger typ 1/10 mm över pinnen och helst göra det i en fräs så att du vet att det bli rakt.

Om centrum på hålen inte ligger på samma mått så kommer antingen uppern sitta för högt eller för lågt beroende på var centrum ligger. Då måste du nästa upp med skiten i en fräs och dra centrum (hålet) så det sitter i rätt höjd förhållande till lowern.

Annars får du väl beställa en helt ny DTW och kränga allt utom uppern till bra priser så är ju saken biff. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en komplett lower med el och låda till ett bra pris! :)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

OlleBlue

Inlägg av OlleBlue »

Ah okej, ska kolla med kompis farsa som är cnc-operatör. Tack för infon!
/Olle

Skriv svar