Etiny MOSFET

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
D-Cycle

Etiny MOSFET

Inlägg av D-Cycle »

Går in tankarna att byta ut bakre kretsen på min PTW för att kunna ha kolven i inskjutet läge. Har en äldre PTW (~2006 eller ännu äldre) och jag har för mig att någon (Genocide?) skrev på gamla forumet att det krävdes någon speciell modell på Etinyn för detta. Kan någon bringa klarhet för mig i den frågan?

OlleBlue

Re: Etiny MOSFET

Inlägg av OlleBlue »

Tror att för -07 el och äldre så kan man ha den som passar CTWer, inte helt hundra, men tror det är så.
/Olle

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Fick just hem en E-tiny för min A&K PTW som har 07 elen. Den är såpass liten så att den skall passa med kolvlipo utan problem.
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

fester

Inlägg av fester »

Är det inte så att du helt enkelt bara byter ut EL001, 002 & 003 samtidigt så lär du slippa konflikterna helt.
EL003 & 002 finns bara i ett utförande för märket E-Tiny.
EL001 däremot finns en CTW version och en PTW version. Vilken du ska ha vet jag inte så jag lämnar det ordet till någon annan:)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

D-Cycle

Inlägg av D-Cycle »

Vore tråkigt att behöva slänga ut en extra tusenlapp på att byta ut prylar som fungerar bra i nuläget. :roll:
Enligt Etinys hemsida är MOSFETen kompatibel med både PTW och CTW.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Nu är jag förvisso ingen höjdare på CTW, men är det inte så att CTW alltid kört med 4-pins kabel mellan EL-001 och EL-003?

E-tiny mosfet verkar bara finnas med 4-pin kabel och därmed passar den inte PTW tidigare än 08 om jag inte fattat fel.

EDIT, här är ett gammalt PM som jag fick av Genocide när jag funderade på samma sak som du..
Etiny gör endast 4 pins elektronik. Dvs samma elektronik som sitter i PTW 08 och CTWmx-2 och framåt.

Skillnaden mellan CTW främre kretsen och ptw främre kretsen är passformen. Avtryckaren i CTW och PTW 07 är samma. Medans PTW 08 är längre.

Så om du har endast 07 elektronik så måste du byta allt, både främre och bakre. Har du köpt en 08 främre krets så behöver du bara etiny bakre. Du kan alltså INTE koppla etiny med 07 elektronik överhuvudtaget.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

D-Cycle

Inlägg av D-Cycle »

Okej, det klargjorde en del. Måste alltså införskaffa främre och bakre kretsen, medan jag borde kunna spara slectorswitchen. Iofs är den billigast också, så... Surt att det alltså blir dubbelt så dyrt som jag först trodde.

Bula

Inlägg av Bula »

Bytade främre och bakre till Etiny på en PTW 07 i dag.
Det fungerade inte då avtryckaren var för kort så jag fick byta trigger med till en ny ptwavtryckare. Nu går den som en klocka!
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Kan ju väga in med att Genocide vid min senaste affär sade att jag inte behövde byta 002 utan bara 001 & 003 i min A&K PTW.
Skall monteras ikväll alternativt imorn !
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

fester

Inlägg av fester »

Man kan modda avtryckaren så den passar. Gjorde det på en kompis DTW å det gick fin fint på den.

Det man gör e att fila ner klacken som tar emot när man trycker in avtryckaren. Då når triggern knappen, FCC trigger var det som moddades.
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Skriv svar