M24 bolt action modeller
M24 bolt action modeller
Det finns ju en del olika modeller och tillverkare av M24 bolt ction modellen. KS, A&K, Echo1, snow wolf ect.
Var det någon modell som hade vsr trigger och vsr pistong? minns att det fanns modeller som var baserad på APS systemet och dom som hade VSR trigger men en PS liknande pistong. väldigt krångligt...
Jag har en PDI zero trigger samt VSR-zerotrigger pistong, vore najs om det gick att slänga in det i en M24.
Var det någon modell som hade vsr trigger och vsr pistong? minns att det fanns modeller som var baserad på APS systemet och dom som hade VSR trigger men en PS liknande pistong. väldigt krångligt...
Jag har en PDI zero trigger samt VSR-zerotrigger pistong, vore najs om det gick att slänga in det i en M24.
Lite finare, lite bättre
-
- Lag / förening: Team Irony
- Aktiv sedan: 2008
Re: M24 bolt action modeller
jag vet faktiskt inte, men jag tror inte att någon av de bössorna använder sig av delar av VSR-standard.
Denna bössa sägs däremot vara av VSR-typ. http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... yle_DE.htm
Dock vågar jag inte varken bekräfta eller neka det påståendet.
Ja, jag vet att det står M40A3, men tar man en snabb titt ser man att det inte ens nästan ser ut som en sådan. Den liknar mycket mer en M24A2.
Jag själv är mycket nyfiken på detta och försöker luska fram så mycket jag bara kan. Det absolut ballaste vore ju om man kan lyfta över sin uppgraderade VSR till Hakkotsu-kroppen.
Denna bössa sägs däremot vara av VSR-typ. http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... yle_DE.htm
Dock vågar jag inte varken bekräfta eller neka det påståendet.
Ja, jag vet att det står M40A3, men tar man en snabb titt ser man att det inte ens nästan ser ut som en sådan. Den liknar mycket mer en M24A2.
Jag själv är mycket nyfiken på detta och försöker luska fram så mycket jag bara kan. Det absolut ballaste vore ju om man kan lyfta över sin uppgraderade VSR till Hakkotsu-kroppen.
PDI's avtryckare heter V-trigger. Zero Trigger tillverkas av First Factory Laylax. Viktigt att hålla isär det där så man inte råkar köpa fel på airsoftbörsen när den ena kostar det dubbla! 
En Zero Trigger till VSR passar inte ens i en VSR utan att man måste modifiera stocken så om det är en ZT du har skulle jag nog inte ge mig på att försöka peta i den i en m24.
Hokkatsun är antagligen inte så värst VSR kompatibel eftersom den har magget på "rätt" ställe och matar upp kulorna diagonalt underifrån som en TM AWS (har jag läst iaf). Kanske passar vissa cylinder-internals och trigger, men drop-in känns tveksamt. Jag gissar såklart bara men en sak som är säker är att PDI huset inte passar och då känns det lite meningslöst. Jodå, jag har allt också gått i de tankarna, gillar stocken väldigt mycket

En Zero Trigger till VSR passar inte ens i en VSR utan att man måste modifiera stocken så om det är en ZT du har skulle jag nog inte ge mig på att försöka peta i den i en m24.
Hokkatsun är antagligen inte så värst VSR kompatibel eftersom den har magget på "rätt" ställe och matar upp kulorna diagonalt underifrån som en TM AWS (har jag läst iaf). Kanske passar vissa cylinder-internals och trigger, men drop-in känns tveksamt. Jag gissar såklart bara men en sak som är säker är att PDI huset inte passar och då känns det lite meningslöst. Jodå, jag har allt också gått i de tankarna, gillar stocken väldigt mycket

Lgt. Skalptagare
Har för mig att CA M24 har en del VSR kompatibla delar, men jag vet inte vilka. Har läst någonstans att den är en blandning mellan VSR och APS2.
Hmm, tror inte att någon del i en CA m24 är VSR kompatibel. Andra mag, annan nozzel (och därmed hopuphus). Annan avtryckare mm. Har inte tagit mått på internals men det ser ut som APS diameter på cylinder och hopuphus..
Den är designad av PDI så det finns risk för att de har egna mått för att kunna sälja sina delar.
Den är designad av PDI så det finns risk för att de har egna mått för att kunna sälja sina delar.
Lgt. Skalptagare
Classic army och Snow wolf's M24or är APS två kompitabla, det går rykten om att gamla snow wolf baserades på vsr men det är FEL, däremot säljs många vsr liknande M24or som snow wolf pga dålig koll från ÅF, tror tyvärr inte det finns nån M24 idag som är helt vsr kompitabel men Modify är påväg att släppa/har kanske redan släppt? sin MOD24 som ska vara en VSR baserad M24
Det är inte fel. Det är helt sant. Om de är äldre eller nyare låter jag vara osagt men det är definitivt inget rykte.
De reservdelar som säljs av PDI är för SW m24 med APS cylinder.
De reservdelar som säljs av PDI är för SW m24 med APS cylinder.
Lgt. Skalptagare
Så det har funnits SW M24 som var/är iallafall delvis VSR-kompatibla?
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger
Ja. Men bortsett cylinder-internals har jag ingen aning om vad som är VSR kompatibelt.
Lgt. Skalptagare