Ares TX system

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Ares TX system

Inlägg av MRV »

Hola,

Någon som har någon info att gå på ang Ares TX system :) ?

God jul btw!

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Ares TX system

Inlägg av kimjoh560 »

TX verkar vara ungerfär som att säga att ett vapen "tar VSR delar". Dvs en måttstandard för ares egenutvecklade boltvapen typ WA-2000 och L96:an.

Ser för övrigt väldigt VSR-aktigt ut. Även om det är svårt att veta utan mått. Vill dock minnas att det finns en VSR-kompatibel WA-2000 som är VSR kompatibel så kanske, kanske.
Lgt. Skalptagare

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Ares TX system

Inlägg av MRV »

Ja exakt. Det är ju jobbigt att det inte står några stolekar på deras system :?

Accurate
Inlägg: 15
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:42 pm

Re: Ares TX system

Inlägg av Accurate »

Detta är vad jag har hört från någon som varit i kontakt med Ares:

TX är ett helt eget system som INTE är VSR kompatibelt.
Det är istället ett helt eget system som är utvecklat för att byta mellan Spring, CO2 och Gas.
- Detta är bara vad jag hört. Så se det inte som fakta.

Men jag har ändå inte hittat någon sida som säljer dessa olika system. Då har jag bara kollat WGC, Red Wolf, eHobby och Dentrinity.
Släpps kanske samtidigt som deras ms338/ms700?
Några bilder på Bolt TX delar finns här: http://www.aresairsoft.com/BoltActionUp.html

Har aldrig pillat med en sniperbysse, så jag har noll koll på internals.
Är dock lite sugen på 338'an, så om TX delarna är schyssta och man kan pilla in en 185 fjäder blir jag glad.

Sen brukar ju folk slänga in Zero Trigger (vet inte vad den gör) i sina bössor, men om den har med TX systemet, eller vapnets utformning att göra har jag noll koll på.
Har tänkt börja lira som sniper i min grupp, så det är därför mitt intresse för TX systemet (och Ares) har börjat blomma upp :)

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Ares TX system

Inlägg av MRV »

Accurate: som du skriver så finns det flera olika sägesen. Även i GI airsoft sneakpeeken så säger han att den är VSR kompatibel.

Det blir min förste bössa med, så du och jag kan ju keep in touch för att bolla lite :D

Redwolf skrev ju ut inatt att dom ska börja sälja den i januari! Så vi får väll se om det stämmer :p

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Ares TX system

Inlägg av kimjoh560 »

Enligt PDI är den inte vsr kompatibel. Men, om jag inte missförstått den dåliga engelskan, går det att lösa med rätt cylinder.
Lgt. Skalptagare

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Ares TX system

Inlägg av MRV »

Ah ok, undra varför dom säger olika saker hela tiden.. :?

Det skulle ju va skönt och få lite mått av dom på olika saker, men det kommer väll ;p

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Ares TX system

Inlägg av kimjoh560 »

Gissningsvis för att de vill tjäna pengar:

Ares vill sälja sina kits, PDI vill sälja sina och GI vill sälja sitt.

Det bästa är att ta allt du hör med en nipa salt och det gäller egentligen det mesta inom airsoft-mekandet :)
Lgt. Skalptagare

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: Ares TX system

Inlägg av MRV »

Ah troligtvis. Men TX systemet bör ju ändå vara helt ok om dom har en 185 fjäder att trycka i. Det är ju ändå en ganska saftig en. :)

Skriv svar