A&K (PJ) SR-25 uppgraderingar

Harris

A&K (PJ) SR-25 uppgraderingar

Inlägg av Harris »

Jag har nyss lagt en beställning på en PJ-SR25 ifrån Taiwangun.

Specs finns här: http://www.taiwangun.com/sniper_rifles/pj25_p_j_1.html

Jag har en del frågor, jag kommer att vilja köra m150-160 trim på denna. Är det någon som har erfarenhet utav A&K's gears om de håller för detta trimmet eller är CA's helical gears istället att föredra? Samt om det är nödvändigt att byta ut pistongen till en där alla tänder är i metall? Har också läst att folk verkar vara nöjda med Madbulls hopup hus i denna bössa i kombination med en h spacer samt en tightbore på 6.01 mm. Och sista frågan är vad ni har för erfarenheter utav vilka mosfets som fungerar i harmoni med denna bössa så att jag kan semispärra på ett vettigt sätt.

Finns det något mer tips som kan vara nödvändigt för ett m160 trim i denna redan något uppgraderade bössa?

Tack på förhand.
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

TwinkleDew

Re: A&K (PJ) SR-25 uppgraderingar

Inlägg av TwinkleDew »

Kör på metalltand. Du kommer säkert ändå bara köra semi. Kineskuggar brukar vara bra. Cymas är åtminstone "bomb-proof" praktiskt taget.

Edit: kanske http://www.taiwangun.com/gearboxes-and- ... p-acm.html? Supertorque
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Harris

Inlägg av Harris »

Kuggarna ser bra ut, kikat på dem.

Har även tittat på http://www.taiwangun.com/gearboxes-and- ... 5-acm.html i pistongväg. Jag har faktiskt varit nöjd med de kina-delarna jag hittils köpt.

Gällande hopupen så finns det ju hus som är något "längre" till SR-25/M16, är dessa bäst eller har någon utav er också testat med ett vanligt M4 hopup hus i er DMR?

Xelley

Inlägg av Xelley »

Jag skulle nog köra på 140 trim och en vettig hupup/gummi/pipa. En m160 med boreup och tätad till max kommer ge dig en utgångshastighet nära Bolt snipers. Jag vet att det inte var vad du frågade om så åter till topic: kuggen klarar sig , hightorque motor sitter ju i. In med ett mosfet och metalltandad pistong så är det nog bara att köra sen.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Harris

Inlägg av Harris »

Jo, jag får ju självklart ta hänsyn till vad den alternativt chronar när jag har tätat och gjort klart allting. #EDIT
Senast redigerad av 1 Harris, redigerad totalt 0 gånger.

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Förutom att sr25ans pistong har 18 tänder o inte 16... Så sätter du in kuggar som är för "normala" v2 gearboxar går det åt helvete helt enkelt :lol:

Skulle kört på 140fjäder, stål tandad pistong, precisions pipa, mosfet och ett 11.1v. Tätar du den ska du inte bli förvånad om den går upp i 160ms, då det sitter boreup i den.

En i laget kör med precisions pipa o m160 fjäder, rullar på utan några problem. A&K's motorer är inget att leka med. ;)

EDIT: Du kan bara ha zero trigger i Bolts vad jag vet...
De svider när jag kissar.

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Den har en 140 fjäder när du köper den, min gjorde 150 ms direkt från box utan tätning.

Pistongen har 18 tänder och kuggen som driver den 19 tänder.

Testa med den och krona den innan du lägger pengar på starkare fjädrar. Du kan säkert komma över 150 ms genom att gå igenom hopup och kanske täta den.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Harris

Inlägg av Harris »

Allan_g, vet att du har en M16 bas som DMR, vad kör du för hopup gummi i din? Samt mosfets, har liten erfarenhet, finns det några/någon speciell som är mest optimal i dagsläget?

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Har kört med guarder gummi och varit nöjd, just nu skall jag testa ett Taiwan gummi 80" som har en mycket större "rak ramp" som trycker ner och skall skapa skruven.

Utöver det kör jag också en "H" hopup. Resultat kan jag återkomma imorgon efter spelet på Klacken.

Kommer dock inte på vad nya gummit heter, skall kolla det vid tillfälle.

Mosfet vågar jag påstå är najs men överflödigt till viss del. I alla fall för mig, jag skjuter inte så mycket kulor att jag behöver aktiv broms. Program burst och auto skulle bara göra arga miner samt få mig bannad :)

Funderar dock på att införskaffa en avokado burst eftersom den har aktiv broms och snorlätt program hantering till min P&J M4. Dock är mina mossfett kunskaper dåliga och det finns säkert andra som har bredare erfarenhet och rekomendationer än mina.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Harris skrev:Jo, jag får ju självklart ta hänsyn till vad den alternativt chronar när jag har tätat och gjort klart allting. Zerotrigger, är det någon som installerat det i er DMR tro?
Nu är den ju inte fjäderdriven.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar