Batterifrågor gällande skarpskyttebygge

PFA

Batterifrågor gällande skarpskyttebygge

Inlägg av PFA »

God kväll!

Undertecknad går i tankarna på att göra om min trofasta Classic Army G3:a till ett skarpskytteprojekt, men då jag är litet av en novis på det här med ellära relaterad till halvautomatiska prickskyttegevär undrar jag ett par saker.

Först och främst: Låt säga att jag vill driva en 150-fjäder på bästa möjliga vis med hjälp utav en SHS Ultra High Tourqe-motor... Vad bör prioriteras - C-värdet, eller ren strömkapacitet i form av mAmperetimmar?

För det andra: Jag utgår ifrån att mina 7,4 volts 1500 mAh, 30C-ackumelatorer inte duger för uppgiften, utan behöver kliva upp ett steg i krafthierarkin och skaffa mig 11,1 volts-batterier?

För det tredje: Då utrymmet är ett problem, tror jag inte att något större än följande ackumulator skulle få plats i vapnet. Är detta ens genomförbart överhuvudtaget?

Mvh
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

kimjoh560

Re: Batterifrågor gällande skarpskyttebygge

Inlägg av kimjoh560 »

Om stocken (du har batteriet där?) har samma innermått som CA's mp5or finns det ganska många 11,1 volt som passar.

köpte på mig ett gäng 8 fields från twg som passar perfekt i ca's mp5a och drar runt min semi med 150 fjäder utan problem med någon sorts no-name high torque motor

bör inte vara något problem med en märkesmotor.

Fungerar väldigt bra i både semi och ca mp5sd:
http://www.taiwangun.com/batteries_and_ ... ields.html
Lgt. Skalptagare

Xelley

Inlägg av Xelley »

Jag har en semibössa under konstruktion som Welle hjälper mig bygga. Där driver vi en 140 fjäder med 7.4 lipo, systema magnum motor, high torque kuggar utan problem. Detta pga att mosfetet inte tyckte om 11.1v. Jag säger inte att det är optimalt, men det fungerar även med lite klenare batteri.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

PFA

Inlägg av PFA »

Det var gott att höra att det är möjligt att dra en så pass stark fjäder under rätt förhållanden, även med ett 7,4v! En liten fundering som uppkom: vad är det som blir lidande, jämte att använda 11,1v? Avtryckarresponsen? Eldhastigheten?

kimjoh560: Nja, hade vapnet varit original hade detta inte varit ett problem, men nu har jag slängt på en RS AK4-kolv och handskydd, vilket reducerat storleken på batteriutrymmet markant... men vill man vara fin får man lida pin ;) De flesta 7,4-voltare får plats utan knussel, men det blir värre när vi skall upp i 11,1 volt; härav min förfrågan.
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

Xelley

Inlägg av Xelley »

Responsen och eldhastigheten kan bli lidande när man går ner. Oftast innebär ett 11.1v högre RoF men också mer slitage på boxen. Dock så pratar vi semi snipers här, så slitaget lär väl inte vara ett stort problem. Jag hade också planerat att köra 11v men mosfetet gillade inte det så jag fick gå ner ;).
Men möjligheten finns att köra 7, 4v lipo i ett semisniper även om 11.1 är det vanligaste valet.

Omooh

Inlägg av Omooh »

Xelley

Inlägg av Xelley »

Och är läskigt dyra. Gå in på Hobbyking.com och köp där. Kostar runt 10 dollar / batteri. Det är bra skit också. ;)

Omooh

Inlägg av Omooh »

Jesus :shock: batterin för 10 dollar? säker på att det inte är AA? ;)

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

kolla på hobbyking så ser du själv att det finns bra batterier till billigt pris där. Köper alltid mina batterier därifrån om det inte är akut brådskande.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Hobbykings batterier är skitbra. Allt annat som säljs av diverse airsoftbutiker är bara ren, flygande jäkla ocker... :evil:

Skriv svar