TM PSG-1 erfarenheter

Picazzo
Inlägg: 43
Blev medlem: sön maj 13, 2012 6:42 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Picazzo »

Oj det minns jag tyvärr inte :/ men det tror jag, har för mig att det var samma hopup som i G36:an eller iaf likande

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Xelley »

Jag tycker det borde vara det iaf. Jag återkommer när jag fått isär bössan och kontrollerat den personligen :).
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Robe
Inlägg: 62
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:09 am

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Robe »

Ja, den tar vanliga AEG pipor. Motorn är en medium-variant.

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av frange »

Picazzo skrev: har för mig att det var samma hopup som i G36:an ller iaf likande
Inte för att vara sån, men G3-hopup borde det väl vara?

(har ej koll på PSG-1an men den är ju en G3 i grunden så tycker det känns mer logiskt)
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Packe »

Hej

Jag har meckat med en PSG-1 och kan säga att det är något av det jobbigaste som finns att mecka med.

Först så för att få upp den till 150 krävs mycket att uppgradera.
Pistongen har en tendens att gå av nästan konstant, även trots att det är Systemas PSG-1 pistong, och är nästan omöjligt att hitta nya då det måste vara en SR25 pistong fast half teeth.

G3 hop eller ej vågar jag ej uttala mig om, personligen skulle jag hellre ta en G3 och göra om den till en SG-1.

Sist så ta inte ett högt C värde batteri, jag tror det är den som dödar pistonger, jag skulle nog ta ett 11.1 V 10-12 max 15 C batteri.

EDIT: Personligen tycker jag även att Systemas mosfet är skräp, tror det är bättre om du bara kör på typ Skepparns med lite mod, han kan nog hjälpa dig.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Stygge »

De mosfets som sitter i systemakiten bränner på löpande band. Bytt ut ett flertal på bössor där de havererat, även på någon där komponenter helt sonika fallit av korten...

Är det SR-25 pistongen med halfteeth fixar men ju detta lätt i en fräs så då är ju pistongproblemet löst så länge man har tillgång till en fräs.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Xelley »

Det låter som en utmaning ;). Men jag ska nog få det att fungera. Just pistonger hittar jag ett gäng som man kan prova. Vad det gäller mosfet så finns det även där en himla massa. Jag tänkte prova ett merf 3.2 och se (om det fungerar med v4 box?). Det finns tydligen ganska mycket delar att prova med. Jag hoppas jag lyckas ;)



Edit: Vad menar du med att det är nästan omöjligt att hitta nya pistong? Wgc, RW, Ehobbyasia bland annat har ett X antal olika på lager, eller missförstod jag dig? Tack btw för all information , tips och idéer. Mycket uppskattat!
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Taint »

Ägde en PSG1 för ett antal år sedan, helt klart bästa semi-bössan jag någonsin ägt.
En pistong som är gjord för RS dragunov bör väl passa? den är förlängd och halvtandad.
I min som jag ägde satt systemas kitt utan mosfet, den klockade in på stadiga 160m/s och var riktigt rapp med ett 12v acc.
Dock finns en del som tenderar gå sönder: cutoff lever. Då när jag ägde bössan fanns denna del inte att köpa löst någonstans. Min gick av och resulterade i att jag hade en semi-bössa som inte kunde skjuta semi =(. Nu när det finns mängder med "smarta" mosfet-kretsar kan detta säkert lösas utan en cutoff-lever.

Vill även passa på att gratulera dig till att vara ägare av en PSG1 finns nog inte många här i sverige!
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Packe »

Kanske finns nu, men när jag kolla senast så fanns det inga Half teeth sr25 pistonger med metalltänder, kan bara varit dåligt sökande men jag hittade inget, samma gällde även full teeth, hitta en på evike men det var det.

Det kommer bli en dyr bössa innan den blir riktigt bra men näe den är fixad och allt då är det bra saker :)

Edit: mosfet borde gå men vet inte hur det kommer funka då v.4 gearbox har fuckat elsystem. Splitad röd kabel och svart till SA istället för röd som det brukar vara xD
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Xelley »

Bah Packe, jag blir nästan rädd för detta :), vafan har jag gett mig in på?!

Jag skall göra mitt bästa för att lära mig och lära andra om denna bössa . Men den skall bli uppgraderad så det räcker!
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Skriv svar