TM PSG-1 erfarenheter

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Danno »

Bild

Picazzo
Inlägg: 43
Blev medlem: sön maj 13, 2012 6:42 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Picazzo »

Ja det är nog rätt att det är G3 och inte G36 hopup, hade av någon anledning fått för mig att dessa var samma :O

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Packe »

@Xelley då får i alla fall en ny, fick en av en kompis i typ 100 delar.

- Här fixa skiten.

Inte roligt.

Tror jag har löst det mesta med den gearboxen, ända som strular är spring decompression knappen.

Inget händer när jag petar på den, har 2 teorier 1 fjädern är för svag (140/150 fjäder) så motorn håller kvar den bara med magnet kraft ( och kanske hårt shimmad gearbox men jag tycker inte den är hård har shimmat en del ändå ...) men så fort jag drar ut motorn åker fjädern som den ska.
Eller så är den felmonterad men ser bara ett sätt som den kan sitta på.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Mr_Maggo
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:56 am

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Mr_Maggo »

jag har en psg jag var dock 3+ ägare på den så den var rätt usel.

det är inte "SÅ" svårt att få tag på delar till den så länge det inte är cut off levern eller ARL. det är special och finns inga reserv att köpa.

på min var det ARL som fuckade, och ni kanske kan tänka er hur kul det är med en bössa med precock funktion om pistongen inte stannar i bakersta läget? just det! den skjuter inte! :)
och inte nog med att den inte skjuter, sektorgearet åt upp 3st tappetplates när GBn gick baklänges. :(

men jag kan säga ett par saker efter erfarenheten.

- Metalkropp är ett måste pipan kan vobbla annars, eventuellt så finns det pipstabilisator men dem har jag inte prövat.
- Gate 3.2 mosfet funkar prima i V4 box får bara lista ut hur du ska löda eftersom elsystemet är lite speciellt.
- Hopupen är en variant av G3 hopen men PSGs hop är 1-1,5mm längre mot gearboxen.
- Kuggen till en SR-25 passar INTE :P
- Sen om du tröttnar på V4 boxen så går det alldeles utmärkt att slänga i en V2 box, då får du byta hopuphus, pistolgreppet och motor. sen måste ju GBn vara till en G3a då :D

eftersom jag har en V2 Box i min PSG så har jag en hög med reserv delar till en V4 box om du är intresserad bla. en systema medium motor.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Xelley »

Bössan är hemma och jag jobbar så gott jag kan på den. Ska dra ihop en längre recension när min nyfödda kommer till ro om kvällarna ;)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Paccy
Inlägg: 19
Blev medlem: tor jun 19, 2014 6:03 pm

Re: TM PSG-1 erfarenheter

Inlägg av Paccy »

Är denna tråden död? Jag fick precis tag i en skönhet och sitter i valet att slänga i hpa, krävs väl en del jobb, men vafan, den e ju sexig!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Skriv svar