PTS Masada Sniper

caladria

PTS Masada Sniper

Inlägg av caladria »

Tjena,

Efter många om och men blev det en PTS Masada som jag ska bygga till en semisniper.

Någon som har bra erfarenhet av bössan?

Har redan kollat med några som ska fixa alla internals och hop. Men tänkte vad för precisions pipa bör man köpa till den?`Har tänkt köpa till silencer så man kan ha en längre precisions pipa.

Blir dessa:

Bössa

http://shop.ehobbyasia.com/magpul-pts-m ... black.html

Silencer:

http://shop.ehobbyasia.com/magpul-pts-a ... black.html

Någon som har några mer tips angående bössan?

Mvh

Max

Gwlyddyn

Re: PTS Masada Sniper

Inlägg av Gwlyddyn »

Du får börja med att byta motor då orginalmotorn har problem med fjädrar över 110.

ministry

Inlägg av ministry »

Det är faktiskt inte bättre med längre pipa rakt av. Det som verkligen avgör är kvaliteten på pipan samt hop.
Då kan du även slippa ljuddämpare, vilket egentligen sällan ser användning på riktigt i de situationer de används inom airsoften (cool accessoar).

Bra hop och täthet med kort pipa kontra random hop och lång pipa? Det första vilken dag som helst.

Jag hade satsat allt krut på; en bra pipa likt prometheus, flat-hop eller R-hop, stabilisera pipan med teflontejp, lufttäta gummit med tandtrådsmod. Och glöm för allt i världen inte högkvalitativa kulor!

För att du som DMR skall överhuvudtaget vara mer användbar än din stridskamrat med automatkarbin - som både har ganska lik räckvidd som dig och slipper långa säkerhetsavstånd - behöver du satsa massor på en bra kulbana och konsekvent träffbild samt räckvidd. Det är framförallt hopen du behöver titta på här. Piplängden är inte avgörande egentligen.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

ministry: Vad menar du med "vilket egentligen sällan ser användning på riktigt" egentligen?

Det börjar bli väldigt vanligt att jänkarna kör ljuddämpare på M4'or och DMR-bössor i sandlådan. Om man kikar på Funker530 på youtube så är det vanligt förekommande.

ministry

Inlägg av ministry »

Tänker på skog som vi rör oss i, men det kan vara så att jag har fel.
Har lite svårt att tro att det är standard att kuta runt med ljuddämpare, men det är klart, de flesta avbildar väl någon form av special forcesmumbo (jag är inte så insatt i amerikanska diton), men jag är öppen för motbevisning naturligtvis!

Det handlade dock inte om det, dock, utan att man inte behöver skaffa sig en silencer bara för att ha lång pipa (då det är överflödigt). Vill man ha silencer kan man ju ha det ändå. Då har man iallafall valet att byta utan att behöva byta pipa.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Pitbull

Inlägg av Pitbull »

Har själv bössan och jag använder mig av

Ultimate motor 35000
Ics kugg sneskurna
modify pistong, cylingder + cylinderhuvud
Madbull prec.pipa
Merf 3.2
11.1v lipo

Nu går bössan riktigt bra

caladria

Inlägg av caladria »

Grymt, tack för alla svar.

Motor, gearbox samt hop kommer agressor studio fixa :)

Då är det upp till mig att välja pipa. Vill ha en så nära 600mm som möjligt, de överflödiga kommer att kapas. Men vilken precpipa är bäst?

Madbull tightbore v2, prometheus eller guarders?? :)

Lite där jag står och är smått osäker!

Welle

Inlägg av Welle »

När det kommer till presspipor till semisniper så räcker det med medbull eller elements. Satsa på ett bra gummi. Madbulls blå är ett väl beprövat gummi
Skit i prometheus, bra men inte värt det
Lite finare, lite bättre

caladria

Inlägg av caladria »

Så madbulls pipa är minst lika bra som prometheus då?

kimjoh560

Re: Sv: PTS Masada Sniper

Inlägg av kimjoh560 »

Så lång och tight pipa som möjligt. (Inom rimliga gränser) Av ett bra märke.

Detta för att få högre utgångshastighet med klenare fjäder. Vilket skonar dina internals.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar