Swiss Arms SAR-10

Jouhaa

Swiss Arms SAR-10

Inlägg av Jouhaa »

Tjenare!

Jag undrar ifall detta vapen är något att äga?

http://www.funstuff.se/produkt/Swiss-Ar ... syredrivet

För att vara i den styrkan så är det väldigt konstigt att vapnet endast kostar 2000 kr.. Är det någon som
vet hur detta vapen beter sig och har någorlunda kännedom? Jag vill veta detaljer från smått till stort!
Allt helt enkelt! :)

/ Jouhaa

Schultz

Re: Swiss Arms SAR-10

Inlägg av Schultz »

Ny hop, gummi och prec. pipa har jag förstått ska vara bra att investera i.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Bennybira

Inlägg av Bennybira »

kan vara värt att trimma ner bössan med.
Inet alla spelställen gillar så höga trim.. och att hitta kulor tunga nog kan vara svårt med

Jouhaa

Inlägg av Jouhaa »

Har en o annan påse ammunition från 0,25 - 0,43 kulor.. Så detta skall inte vara ett problem.. Jag kör oftast på ställen med rätt schysst avstånd så
att trimma ner vet jag inte om jag har någon lust med.. Men att öka precisionen kan vara något att titta på, då detta minimerar risken att skjuta någon
i pallet ;)

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Utgångshastighet och prestanda är lång ifrån samma sak. Vissa återförsäljare som till exempel cabom.se, teknikmagasinet mfl. Försöker sälja bössor genom att lägga fokus på utgångshastighet. Den här bössan är i stort sätt utvecklad för att passa inom den modellen.

Ett korkat påfund som ger oerfarna spelare en oförutsägbar bössa med mer utgångshastighet än de kan hantera.

SAR-10 är en plastigt rebrandad VSR-kinaklon med ett co2 kit i. Den är definitvt inte tillverkad av SA :P
Lgt. Skalptagare

Dill

Inlägg av Dill »

Det är en riktigt bra bössa enligt mig, jag har kört maruzen och ca boltar tidigare men blev rätt less på att gå runt med tennis armbåge efter 100 skott. Det jag har gjort med min är att petat i en Pdi hop-up med nytt gummi och en pdi pipa på 630 cm som går ut igenom i en ljuddämpare,
har aldrig haft några problem med den och det har väl gått ca 1000-2000 kulor igenom den hittills.
Det som är negativt är på fyllningen av Co2 då man behöver plocka ut bolten och skruva isär den på mitten för att ta ut behållaren för patronen sen är den en till "skruv" för att få ut patronen. det tar ca 1 minut när man har lärt sig det.
Men jag har den mest på ryggen och har en m4a i handen.
Sedan är det stocken som många tycker är plastig och för lätt, ja det kan jag hålla med om, Men jag löste viktproblemet genom att fylla upp alla tomma hål med smältlim det gjorde den Mycket mer stabil.
Är det nån som har fler frågor så kan jag gärna besvara dessa.
// Dill
Carpe Noctum

Arvid

Inlägg av Arvid »

Var köpte du HopUp:en och gummit?

Dill

Inlägg av Dill »

Jag bor i norge och har länken på sidan på datorn hemma i Sverige. Men det var en Japans sida, hade problem nämligen att hitta pdi hophupen.

Edit: http://www.x-fire.org där är sidan jag brukar handla ifrån, men eftersom dollarn är så låg kanske redwolf eller wgc är billigare just nu.
Carpe Noctum

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Tycker inte riktigt att man kan resonera så.

Om bössan är kass externt, skjuter illa och känns plastig så är det inte den bra bössa. Det går inte att komma ifrån. Sen att du är nöjd med vad du lyckats göra med din personliga bössa är en helt annan sak.

Det är lite som att säga att Peugeot 207 är ett bra köp eftersom man kan slänga i en v12 motor och ha den som dragracing bil :P
Lgt. Skalptagare

Dill

Inlägg av Dill »

Som med alla bolt bössor så köper man skalet,grunden och hur mekaniken funkar utmärkt.
Du får gärna ge tips på en bolt annars som jag kan släng in en ny pipa och hopup och ha en 200 bolt direkt.

Denna bössan är ett utmärkt val om man vill ha en pålitlig 200 bolt för ett bra pris.

// Dill
Carpe Noctum

Skriv svar