"Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjälp!

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av kimjoh560 »

Okej. Om det är en HD pistong finns ingen ventil som kan skruva ur sig.

Ja, liksom de flesta andra pistonger är den portad framtill med en o-ring som expanderar då den pistongen rör sig.



Montera ned cylindern och ta ut allt utom pistongen. Håll fast pistongen med en mejsel genom sear spåret i cylindern och håll cylindern mot munnen och blås hårt. Då märker du lätt om det läcker där.

Plocka ur pipan och låt hopuphuset sitta kvar på. Tryck in det bortskruvade cylinderhuvudet i hopuphuset. Blås i pipan.
Lgt. Skalptagare

Vincent
Inlägg: 32
Blev medlem: lör sep 08, 2012 5:01 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av Vincent »

Hallå igen, blev ingen chroning i söndags, ingen hade chronometer med sig..

Kimjoh, ska kolla tätningen ikväll, bra tips!

Jag har också kollat mer på x-fire (där jag köpt mina PDI-delar) och dom mupparna har ju använt olika BBs när dom mätat fps för fjädrarna... dom har visserligen angett 460 fps med min fjäder, men det är med 0,29-BBs!

Investerar i guarder clear gummi (visst är det detta??: http://www.strikerairsoft.se/uppgraderi ... dness.html )
och guarder 0,40 BB, sugen på 0,36 då jag inte vet om jag skjuter nog hårt för 0,4 men jag ser det som ganska viktigt att ha en synlig färg (0,36=gröna, 0,40=ljusbruna)

comments?=)

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av kimjoh560 »

Ja, det är det gummit.. men 100 spänn?! Köpte ett för typ 40 spänn häromdagen. Minns dock inte var :P
Lgt. Skalptagare

Snöhäst
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av Snöhäst »

Jag kör med-> http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... arder.html

Men du borde inte köpa den därifrån om du inte ska köpa annat skit därifrån :lol:
De svider när jag kissar.

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av kimjoh560 »

Det jämnar ut sig på en påse kulor eftersom frakten är så billig. Runt 120 kr frakt, jämfört med svenska ÅF's ~60kr

Två påsar kulor och ett gummi så har du sparat ett par hundra.
Lgt. Skalptagare

Vincent
Inlägg: 32
Blev medlem: lör sep 08, 2012 5:01 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av Vincent »

alltid fint att spara slantar =) men jag kommer alltid på saker som jag vill ha till nästa söndag! aldrig tid att vänta på frakt från asien, hehe =)
Blir dessutom roadtrip till stockholm på fredag så då köper man utan frakt vilket är fint.

Jag blåste i cylindern i går (no homo) med pistong i och den kändes snortät, jag märkte iaf inte att det pyste nämnvärt, och ja, jag blåste hårt, blodkärlen skulle gett me sig före o-ringarna, hehe,
mer testning följer!

Snöhäst
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av Snöhäst »

Förutom att Taiwangun inte ligger i asien men skitsamma... Det ligger i polen.

Dessutom kostar det antagligen mer i tjockholm än ifrån Taiwangun.
De svider när jag kissar.

Vincent
Inlägg: 32
Blev medlem: lör sep 08, 2012 5:01 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av Vincent »

kimjoh560 skrev:Montera ned cylindern och ta ut allt utom pistongen. Håll fast pistongen med en mejsel genom sear spåret i cylindern och håll cylindern mot munnen och blås hårt. Då märker du lätt om det läcker där.
Plocka ur pipan och låt hopuphuset sitta kvar på. Tryck in det bortskruvade cylinderhuvudet i hopuphuset. Blås i pipan.
Tätt i båda testen såvitt jag kan märka, snortätt när jag blåser i pipan! (låter alla tätnings-test som om man snaskar kotte?)

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av kimjoh560 »

Man måste nästan förutsätta att det är fel på hopupen i så fall. Jag har faktiskt aldrig hört någon säga något gott om PDI's gummi om jag ska vara ärlig.

Testa ett nytt gummi. Alla guarders gummin jag har testat är bra men med hårdare gummi blir det stegvis jävligare att ställa hopupen.
Lgt. Skalptagare

Vincent
Inlägg: 32
Blev medlem: lör sep 08, 2012 5:01 pm

Re: "Optimering" av TM VSR-10 med PDI-internals, Nybörjarhjä

Inlägg av Vincent »

Ska köpa gummi i morgon, guarder tänkte jag. Nånn nackdel med guarder clear 50% ?

Skriv svar