Min m14 skjuter 80-100ms/0,20g när de sitter en systema m130, och jag kan inte hitta varför.
Interna delar.
G&P Gearbox V.7 7mm
G&G Reinforced Tappet Plate
Guarder SP120 Full Tune-Up Kit
Systema M130 fjäder
Guarder High Precision Oil Tempered Nozzle
500mm 6,02mm innerpipa
Element Hopup Rubber Bucking - 65 Degree. (Blue)
Merf 3.2 elsystem
Hoppas någon kan hjälpa mig med problemet.
Trimmad TM M14(problem)
Re: Trimmad TM M14(problem)
Min första tanke är att det inte sluter tätt mellan pistånghuvudet och cylindern.
Om du söker det här jobbet med allt det innebär för den lönen uppvisar du ett bristande omdöme som gör dig direkt olämplig för anställning. Citerar ur Hr. Morgonsurs blogg.
Det är flera saker som kan vara fel.
Pistongen är inte tät i cylindern (Komptesta detta genom att hålla för cylinderhuvudet och pressa i pistongen, tar det tvärstopp så är det tätt).
Se till att det är tätt mellan Cylinder och cylinderhuvud (linda lite teflontejp runt cylinderhuvudet innan du stoppar in det i cylindern)
Kolla även så att nozzeln är tät på cylinderhuvudet (var även säker på att du har rätt längd på nozzeln så du inte saknar någon milimeter).
Sedan kommer du till hopuphuset där är det gummit du skall lägga fokus på, då skall linda teflontejp runt gummit och pipan så att det sluter tätt och ingen luft kan smita ut mellan pipa och gummi. (se även till att nolla hopupen vid chroning).
Är dessa saker tätade så brukar bössan chrona som den skall!
Lycka till
Pistongen är inte tät i cylindern (Komptesta detta genom att hålla för cylinderhuvudet och pressa i pistongen, tar det tvärstopp så är det tätt).
Se till att det är tätt mellan Cylinder och cylinderhuvud (linda lite teflontejp runt cylinderhuvudet innan du stoppar in det i cylindern)
Kolla även så att nozzeln är tät på cylinderhuvudet (var även säker på att du har rätt längd på nozzeln så du inte saknar någon milimeter).
Sedan kommer du till hopuphuset där är det gummit du skall lägga fokus på, då skall linda teflontejp runt gummit och pipan så att det sluter tätt och ingen luft kan smita ut mellan pipa och gummi. (se även till att nolla hopupen vid chroning).
Är dessa saker tätade så brukar bössan chrona som den skall!
Lycka till
I dont do karate, i do Ka - Razy!
-
Har testat 4 olika nozzlar och alla är täta så de är inget fel i boxen men ett fel jag inte vet om de är problemet är att nozzlen inte stannar längst fram å trycker på hopupen då jag tagit bort antireversal latchen.
Så kan de vara att min fjäder som trycker på tappetplaten är för dålig?
Så kan de vara att min fjäder som trycker på tappetplaten är för dålig?
Har du testat att byta tillbaka till original gearboxskalet för ibland kan det vara så att en utbytes gearbox inte håller exakt samma storlek som orginalet. De gånger jag varit med om det har dom varit antingen för låg eller hög i främre kant vilket resulterat i att de uppstått en vinkel mellan hopup och gearbox. Det har visserligen inte varit på v7 boxar jag haft problem med felaktiga toleranser men kan difintivt vara värt att kolla upp det eftersom denna typ av problem har medfört stora sänkningar i hastighet och varierande hastighet de gånger jag råkat ut för det!
Sen har du inte testat att byta pistonghuvud så gör det för jag vill minnas att guarder haft lite problem med dom, i alla fall för några år sedan. Testa även att rengöra pipan om de inte är gjort redan.
Sen har du inte testat att byta pistonghuvud så gör det för jag vill minnas att guarder haft lite problem med dom, i alla fall för några år sedan. Testa även att rengöra pipan om de inte är gjort redan.