Billigt trim

bobeson

Billigt trim

Inlägg av bobeson »

Okej, då ska man börja att gå ned i sniperträsket.
Jag har varit spanare åt en annan sniper ett tag och vill börja själv.
Nu är problemet det att min ekonomi är ganska dålig och det passar inte direkt om man ska köpa och uppgradera en sniper.
Valet står mellan en JG Bar-10 eller en Well L96.
Tycker själv att Baren är snyggare men alla delar kostar skjortan(Zerotrigger över 160$) och jag har ingen verstad för egen tillverkning av delar.
Mitt mål är en pricksäcker bössa mellan 150-170 ms.
Well vore ett bra val då airsoftpro har cnc stål triggers för 60€
och cylle kitt för 30€+ nån vettig precpipa med gummi.
Vad har ni för åsikter och tips om det här bugetbygget.

Bloodneed

Re: Billigt trim

Inlägg av Bloodneed »

vill inte vara negativ på något sätt ..men kan det inte vara en bra plan att vänta tills det att ekonomin tillåter dig att bygga en vettig bössa? sniper bössor tenderar ju att dra iväg lite i pris.
CTR EP3 Championship White, nuff said

bobeson

Inlägg av bobeson »

Sant, men jag är inte direkt intresserad av ett 12k monster som kan träffa mansfigurer upp till hundra meter utan en liten demon som plockar china aegs som äpplen från ett träd.
Hittar inte tråden men har läst om en som byggde en sniper för under 2k på det gammla forumet.
Hade tänkt göra samma sak i lite mindre skala.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Bar-10 + ful/cheapmod + precpipa + hopup?

Skippa Trigger, cylinder och fjäder så länge, du kan alltid köpa till det bitvis när ekonomin tillåter. På köpet får du lite vana av sniperrollen och slipper gråta blod om det nu inte är något för dig.

Med nämnda lösning kommer du ha en bössa som går dugligt och nog kan konkurrera med de flesta AEG's på vanliga småspel.

Danno

Inlägg av Danno »

Sniper + lågbudget = fail.

Det bästa tänkbara alternativet är att du spanar efter en begagnad bössa här på forumet.

bobeson

Inlägg av bobeson »

Får väl göra som stygge säger:cheapmod och ny precpipa och hopup och göra den riktigt tät.
Danno jag kan inte köpa en bössa från forumet(minderårig) och +få den fraktad till finland.
Men jag ska kolla om jag hittar en färdig sniper på nån sida.

Annars blir det PDI hopup och guarder clear gummi,
modda pistongen ordentligt(luftbromsen och swisschese)
och pipan har jag inte ännu bestämt mej för...
madbull 6.03, guarder 6.02 eller PDI Raven 6.01.
Andra ideer om pipan och hur mycket langre den borde vara an orginalpipan(har en valdigt long silencer som ligger och skrapar)
ursakta mina skrivfel, lite knepigt med telefonen.

frange

Inlägg av frange »

Då får jag bara förtydliga för er andra så ingen missar det TS just skrev, innan någon mer börjar skriva tips om bössor/trimdelar etc.
Danno jag kan inte köpa en bössa från forumet(minderårig) och +få den fraktad till finland.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

bobeson

Inlägg av bobeson »

Frange, jag bor i Finland om du missade det och där FÅR MAN AIRSOFTA SOM MINDERÅRING.
Om det är mot forumets regler att registrera sig och skapa trådar innan man fyllt arton?, så ber jag om ursäkt för att inte ha läst ordentligt.
Jag är ingen 12 åring som tycker att "M16 är bästa vapnet för att det är så i CoD" utan jag är helt seriös med airsoft trots att jag är minderårig och behöver bara lite hjälp så att jag inte förstör en bössa eller gör nåt annat dumt då jag inte har arbetat med boltbössor förut.
Ledsen om jag upprörde dej Frange eller andra medlemmar här på forumet.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Så länge du får spela (där du befinner dig) och uppför dig så ser iaf inte jag några problem med att du frågar på ASS. Inte heller sett något ang det i reglerna.
Tror Frange bara missade den detaljen innan han skrev sitt inlägg.

bobeson

Inlägg av bobeson »

Tycker att man borde göra lite som tyskland eller skottland,
TYS har 14 års gräns på 0.5juole vapen och skott har 13 men bara 1 joul överhuvudtaget och konstiga målningar.
I FIN så kunde man få vapenlicens som 15 innan skolskjutningarna :( och då for rätten på airsoft också men med målsmans underskrift kan man spela redan med 13 men oftast är det 15 eller sen finns det dom som spelar i egen skog som 9 redan O_O.
Men nu till tråden, det blir madbull 6.01 pipa och teflonspray.
Pistongen får två o-ringar och samma med cylinderhuvudet.
Allt blir polerat(funkar det med teflonspray efteråt?) och cylinderhuvudet blir liiite urborrat.
fjäder blir kanske m130 så att det blir en markant boost men inte för mycket slitage på sears.
Är det nåt annat som jag kunde göra för mer prec eller FPS?

16 september 2012, 17:46:

Tycker att man borde göra lite som tyskland eller skottland,
TYS har 14 års gräns på 0.5juole vapen och skott har 13 men bara 1 joul överhuvudtaget och konstiga målningar.
I FIN så kunde man få vapenlicens som 15 innan skolskjutningarna :( och då for rätten på airsoft också men med målsmans underskrift kan man spela redan med 13 men oftast är det 15 eller sen finns det dom som spelar i egen skog som 9 redan O_O.
Men nu till tråden, det blir madbull 6.01 pipa och teflonspray.
Pistongen får två o-ringar och samma med cylinderhuvudet.
Allt blir polerat(funkar det med teflonspray efteråt?) och cylinderhuvudet blir liiite urborrat.
fjäder blir kanske m130 så att det blir en markant boost men inte för mycket slitage på sears.
Är det nåt annat som jag kunde göra för mer prec eller FPS?

Låst