Ska försöka låta bli att rekommendera x-fire även om en cylinder som är både svetsad, nitad och tillverkad av stål är överlägsen ur hållfasthetssynpunkt.
Jag kan töjt inte rekommendera laylax eller action armys teflonbelagda cylindrar då jag dragit av den ena och töjt den andra tills jag inte vågade spela med den mer (efter att nära på gett mig själv ett blåga då laylaxcylindern brast!). Jag är osäker på hur bra det blir om man försöker svetsa ihop materialen i cylindern eftersom det ena är någon sorts zink/aluminiumlegering och det andra någon annan sorts förkromad metall.
En kille jag snackat lite med från USA som bygger mycket bössor misslyckades i alla fall med att svetsa cylindern på sin Maruzen APS och han är svetsare till yrket. Man kan misstänka att marui och maruzen använt snarlika materialval. Dessutom får inte svetsen bygganågonting alls för då går inte cylindern i recievern.
Lim tror jag inte heller på. Det finns för mycket krafter kring infästningen som är riktade åt många olika håll. Fogen lär spricka ganska fort. I kopplingar, kilförband och liknande som låsningen i länken är avsedd för är oftast belastningen bara riktad åt ett håll och de ligger mycket tätare mot varandra. De får man ofta knacka på med en hammare, medan cylindern antagligen glider av hur lätt som helst utan pinnarna.
Den enda reparationslösningen tror jag skulle vara att borra ur pinnnarna och ersätta dom med nya, grövre pinnar tex kapade borrskaft av rätt storlek.
Nytt handtag kostar skjortan, kör så länge det håller är mitt tips.