Airsoft sniper på jula

toye
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:58 pm

Airsoft sniper på jula

Inlägg av toye »

Råkade gå förbi detta http://www.jula.se/soft-air-gevar-781041 på jula, det var i en glasmonter, men det såg ut att vara riktig trä-stock.

Verkar vara en M70 Varmint från ASG http://www.actionsportgames.com/view-pr ... PageID=211

700 kr är väl ganska billigt?

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av Skepparn »

Samma som fanns på hobbex bland annat, inte trä.
Jobbar på Röda Stjärnan

cowabunga
Inlägg: 24
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:26 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av cowabunga »

Som skepparn säger så är det plaststock. Det finns heller inga uppgraderingar till den, om du vid ett senare tillfälle skulle vilja ge dig på det.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av TwinkleDew »

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

Bara att slänga på ett kikarsikte och ta med sig som reserv bössa. 700 är rena kapet.
Lgt. Skalptagare

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

Vi ska kika på den i morgon och se om jag har nåt som passar i mina reservdelslådor.

19 september 2012, 13:20:

Okej, öppnade bössan och kikade på den i går.

Den är garanterat inte kompatibel med delar till någon annan modell jag känner till, undantaget type 96 spring guide och fjäder. Hopup gummit är någon skum tvådelad modell. Cylindern tar APS internals eftersom dimensionerna är rätt. Men detta hjälps inte eftersom avtryckarhuset är av 45 graders modell (det är för övrigt också tillverkat av plast) och APS bössorna har ju som bekant 90 graders trigger.

Pipa och hopup är också unika för modellen men hopupen har vissa likheter med VSR.

Bössan verkar ha en hel del likheter med VSR-10 men inga VSR delar kan rimligen passa.



Ingen uppgraderingsplatform med andra ord, men en kul bössa att ha med som reserv och till ett ganska skapligt pris dessutom.
Lgt. Skalptagare

Jiber
Inlägg: 2
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:45 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av Jiber »

Intressant tråd. Kimjo vilka magasin passar om man vill köpa fler?
Aliquando et insanire iucundum est!

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

Inga magasin jag sett tidigare. De liknar VSR magasinen men det är tydligt att det inte är samma. Det ingår dock 2 st och det klarar man sig ganska bra på.
Lgt. Skalptagare

Einarsson89
Inlägg: 7
Blev medlem: tis sep 25, 2012 11:32 am

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av Einarsson89 »

är det någon som vet hur den här är som en slit och släng sniper då ? ;)
Funderar på att köpa en och mer eller mindre slita ut den på farmen kanske den håller lite längre.. som en första sniper vad tror ni ? 8-)

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

En bättre förstabössa är en Well klon eller en BAR-10. Då har du möjlighet att uppgradera i framtiden och får lite bättre utgångshatighet ur lådan. 130 m/s är lite väl klent eftersom saknar övertag över vanliga skogstrimmade AEGer.

Edit: Nu i efterhand funderar jag på om det inte är exakt samma vapen som som Steyr SSG internt. Den har väldigt många likheter.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar