CA25 problem

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av Marcules »

Madbulls gummin är lite tjocka, så de är ofta dryga att få in i hop hus.

Om "bullen" syns när hoppen är nollad så är det något som trycker ner för mycket på gummit. Prova en mindre eller ingen spacer.
-:Skogsfrisk:-

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av livewire »

Its probably catching on the side of the hop-up when you're inserting it and then distorting the the whole setup, try lubing the outside of the rubber with silicone oil tube see if you can get it to seat ok, sometimes will need to be rotated a little side to side to get a good seat in there
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Omooh
Inlägg: 62
Blev medlem: ons maj 23, 2012 2:28 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av Omooh »

SÅDÄR, har nu testat vapnet.
Efter att ha shimmat, fixat AOE, bytt kuggar, smörjt, bytt gummi etc chronar nu vapnet 120 m/s.
Det sitter en 130 fjäder i (nästan 100% säker), som är rätt gammal vilket kan ha satt sin prägel. Dessutom så har jag ju fixar AOEn vilket också borde sänka fpsen.
Med tanke på att en sköt väldigt jämnt (typ +-0,5 m/s) så antar jag att den bör vara tät. Precisionen är gudalik så bössan är nu definitivt spelbar efter 3 år i garderoben.

Min fråga är nu, har någon ett tips på hur man klämmer i en 140 fjäder utan att ALLT flyger iväg så fort man släpper ARLn?
Försökte mosa i en 140 fjäder men lyckades inte (dåligt tålamod lmao) eftersom att den var för lång (efter att ha fixar AOE)...

PS. THANK YOU LIVEWIRE FOR BEING SO HELPFUL, I OWE YOU <3

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av livewire »

Glad you got it sorted mate, I have a 160 spring in mine and find the easiest way is to insert a long screwdriver into the hole in the spring guide, it gives you more area to hold that little f**ker down as you put the shell back together, otherwise you could build a jig like others have done or invest in a QSC box, see linky under

CLICK ME!
Senast redigerad av 1 livewire, redigerad totalt 0 gånger.
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Omooh
Inlägg: 62
Blev medlem: ons maj 23, 2012 2:28 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av Omooh »

livewire skrev:Glad you got it sorted mate, I have a 160 spring in mine and fine the easiest way is to insert a long screwdriver into the hole in the spring guide, it gives you more area to hold that little f**ker down as you put the shell back together, otherwise you could build a jig like others have done or invest in a QSC box, see linky under

CLICK ME!


Thanks alot! :D

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: CA25 problem

Inlägg av Twist »

På det här forumet citerar vi inte i onödan. Till exempel citerar vi inte inlägget precis ovanför eftersom det är helt överflödigt och bara gör tråden svåröverskådlig. Mer om citat finns att läsa i reglerna.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Omooh
Inlägg: 62
Blev medlem: ons maj 23, 2012 2:28 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av Omooh »

R Ö V E N
Sköt lite här om dagen, vapnet segnade och låste sig tillslut... Jag tänkte "måste vara motorn" så jag köpte hem en "element - ultra torque" och bytte till 140 fjäder när jag ändå var inne.

Testade vapnet och den går inte runt... den är lika låst som innan och jag har testat att montera den 5 gånger.
När jag tycker på avtryckaren hör man att den försöker men inte kommer någonstans. Nozzeln åker in en bit på första avtrycket innan den låser sig helt vilket innebär att det kommer runt typ 1 cm. Tycker detta är märkligt framförallt eftersom att motorn skall palla upp till 170-fjädrar...
Jag har testat att shimma om, testa motorn utanför boxen (fungerar) och byta till en mjukare fjäder men inget händer.
Vad kan det va? Hur skall jag felsöka? Känns ju tråkigt att man spenderat 8k på en bössa som man meckat i dygn med utan att någonsin spelat med den. Kul med airsoft har jag hört...


EDIT: kan det ha att göra med att tappet-platen ligger fel? Det ser ut som att den ligger lite för högt upp över kuggen?? Hur fixat jag det?

ryu
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:52 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av ryu »

Kastar bara ut några idéer här; är det inte bara batteriet som inte levererar, eller att kablarna som är anslutna på motorn glappar?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: CA25 problem

Inlägg av Twist »

Japp. Batteri eller säkring. Motorer brukar inte ge de symptomen.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Omooh
Inlägg: 62
Blev medlem: ons maj 23, 2012 2:28 pm

Re: CA25 problem

Inlägg av Omooh »

Alright, batteriet är ett 11,1 volt lipo köpt förra veckan, men skall kolla på detta.
Säkring? Hur fixar man sådant?

Skriv svar