MB01/08 Skillnader?

Alesaf
Inlägg: 18
Blev medlem: tis feb 11, 2014 1:32 pm

MB01/08 Skillnader?

Inlägg av Alesaf »

Tja, har ett par frågor

Jag ska köpa en Well MB01/08 (ska uppgradera) men jag är inte säker på vilken av dom man ska skaffa. Vad är liksom skillnaden på en MB01 och MB08, och vad är skillnaden på dom jämfört med en MB01/08 (http://www.taiwangun.com/en/sprezynowe ... ign-id=19), för jag hittar inget om just den. Just att den kallas 01/08 förvirrar mig. Är den någon skillnad mellan dom 3???

Och vilken pouch passar för magasinen till MB? Har inget ställe att ha extra mag till den.

Undrar också om geväret kan skjuta 0.30 eftersom att det står på taiwangun att den skjuter 0.25 och 0.23. Är det olika storlek på dom olika kulorna eller är de bara ett annat material.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: MB01/08 Skillnader?

Inlägg av ohman »

Internt tror jag att de är identiska,
MB01 har fast kolv och slät ytterpipa
MB01/08 har fast kolv och utfrästa spår i ytterpipan (för kylning på riktiga vapen)
MB08 har fällbar kolv och utfrästa spår i ytterpipan

Du kan köra viken kulvikt du vill, men det är möjligt att den i standardutförande (alla snipers behöver uppgraderas för att nå längre och ha bättre precision än en vanlig AEG) inte orkar lyfta tyngre kulor (gissningsvis bör det inte vara något problem alls med 0.30).

Din post är dock i helt fel kategori. Media -> Vapen är till för bilder på airsoftvapen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Alesaf
Inlägg: 18
Blev medlem: tis feb 11, 2014 1:32 pm

Re: MB01/08 Skillnader?

Inlägg av Alesaf »

Jaha, ja då spelar de ingen riktigt roll vilken av dom man köper alltså. Tack för svar och att jag har postat den här på fel ställe

Skriv svar