Bra sniper "out of the box"

Kalleairsoft
Inlägg: 10
Blev medlem: lör okt 22, 2016 5:35 am

Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Kalleairsoft »

Hej!

Jag heter kalle och har kört airsoft sedan 2013. För det mesta kört med en Aeg på olika milsims och söndagsspel.

Men nu letar jag efter en sniper, vill helst inte behöva upgradera den eftersom jag inte alls har erfarenhet av att plocka isär och meka med grejer. Hittade en JG Bar-10 på taiwangun för otroliga 120 Euro!

http://www.taiwangun.com/en/sniper-rifl ... aign-id=15

Är den bra ur lådan eller måste man upgradera den?

Kalle

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Hälge »

Hej Kalle.
En helt original bolt bössa går ungefär lika bra som en springer hagel. Fast 20-30 ms hårdare.
Så svar på din fråga. Nej, de finns inga bra "out of the Box" bolt.

Dock så har du hittat den bästa/lättaste bolten att bygga på.

Kalleairsoft
Inlägg: 10
Blev medlem: lör okt 22, 2016 5:35 am

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Kalleairsoft »

Tack för svaret Hälge!

Om jag nu skulle försöka att uppgradera den, vad ska man då göra? Nu fjäder? Avtryckarhus? Och hur långt tid tar det/hur avårt är det?

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Bennybira »

Airsoft snipern NOVRITSCH eller hur han nu stavar det säljer tune up kits (som han faktiskt spelar med själv.. inte bara säljer)
http://novritsch.com/products/tuning-kits/

Han spelar även en lite "o-ortodox" sniper stil som enligt filmerna verkar väldigt effektiv.

Annars finns det mancraftkonvertering för Co2 / HPA.
Men du kommer inte ifrån behovet av MINST en annan hopup & pipa :)

Kalleairsoft
Inlägg: 10
Blev medlem: lör okt 22, 2016 5:35 am

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Kalleairsoft »

Novritsch kits är så j*vla dyra bara! De är säkert bra men kostar 3-4 ggr mer än vapnet!

Användarvisningsbild
Borka
Inlägg: 53
Blev medlem: fre maj 25, 2012 2:34 pm
Aktiv sedan: 2010
Ort: Göteborg

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Borka »

Vill du ha något halv-vettigt ur lådan är nog Tokyo Marui det enda alternativet. Men de kräver ibland modifikation för att tåla styvare fjädrar. Japanerna är ju så himla veliga med sina lagbegränsningar på 100m/s.

Kollar du på BAR eller WELL och allt vad kina-skrotet heter så kommer du behöva byta ut i princip alla interna delar ändå. Det enda som blir kvar till slut är ju kroppen och ytterpipan. Så räkna med att det kostar en hel del tid och pengar att få ett prickskyttegevär som når långt och konsekvent.

De få videos jag sett av den där Novritsch eller vad han heter är ju inte speciellt tuffa. Vill man emulera hans spelstil kan man säkert ta vilket prickskyttegevär som helst och göra den tyst hellre än att få den att gå ens "OK". Men det var ju inte vad trådskaparen frågade efter, förstås.

ryu
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:52 pm

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av ryu »

A&K "S24" är ganska vettig ur lådan, med uppgraderade interna delar. Kan behöva fixa med hopup och/eller innerpipa dock.
Stora nackdelen med den är att det är svårt att få tag på lösa magasin.

Vettigaste om man vill kunna uppgradera och välja mellan en massa olika delar, så är JG Bar-10. Ingen idé att köra med den dyrare Tokyo Marui VSR-10 om man ändå ska byta det mesta.

Kalleairsoft
Inlägg: 10
Blev medlem: lör okt 22, 2016 5:35 am

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Kalleairsoft »

Kikat lite på Well's Mb-08 också, den skjuter ju riktigt hårt för en billig peng. Men är den pricksäker? Har någon av er erfarenhet av den? Och vart sitter hop up?

Kalle

ryu
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:52 pm

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av ryu »

Hopuphuset sitter på samma ställe som Well's övriga kopior av Maruzen L96; framför magasinet.
Du justerar den genom att skruva med en insexsnyckel i framkant av magasinbrunnen.
Kolla på tuben så hittar du massa information om dessa bössor.

Rent generellt kan man säga att de är hyffsade direkt i lådan, förutom att hopupen kan kräva lite kärlek för att funka bra även med tyngre kulor.
Jag tror att de tillverkar avtryckarhuset i plast fortfarande, vilket kommer att spricka förr eller senare.
Men om du är sugen att uppgradera och skruva lite själv så kan det vara en rolig bössa.

Kalleairsoft
Inlägg: 10
Blev medlem: lör okt 22, 2016 5:35 am

Re: Bra sniper "out of the box"

Inlägg av Kalleairsoft »

Efter hur många boll då ungefär?

Skriv svar