Jag köpte mig en Swiss Arms SAR-10, inte för att spela airsoft med egentligen, utan mest för prickskytte med kompisar osv. Tänkte mig att den kunde vara trevlig
även om den kanske inte håller lika hög byggkvalité som en del andra vapen. Jag har läst igenom en hel del andra trådar med tips och problem men tänkte ändå
skriva mig en egen med alla mina funderingar.
Men redan efter några magasin är det lite strul.
1. Magasinet matar inte upp skotten varje gång jag laddar om, jag måste trycka rätt hårt på magasinet medans jag drar bolten för att kulan ska komma på plats. Jag antar att det är en klen fjäder eller något som ställer till det. Är det bara byta magasin till något annat (VSR-10?) eller finns det något sätt att bondmeka så det fungerar?
2. Kulan rullar ut ur pipan om jag håller vapnet riktat mot marken efter att jag laddat, detta är ju ett väldigt drygt problem. Någon som vet hur man kan åtgärda det?
3. Jag har tänkt att byta hopup-gummi i bössan, då jag hört att det är kasst - och även märkt själv att hopup-justering inte ger något alls. Vart köper man lättast detta, och vilket gummi rekommenderar ni? Ett stort plus är ju om man inte måste beställa från typ Hong Kong.
4. Är det värt pengarna att köpa en annan pipa, och isåfall vilken? Jag tänker som sagt inte fara ut och spela Airsoft på biggames osv , men jag vill ändå ha trevlig prec. i vapnet.
5. Är det något i övrigt man bör fixa med detta vapen?
Tacksam för svar!
Ha det gött /Sam