real sword svd hopup strul

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

real sword svd hopup strul

Inlägg av plankton »

Tjena!
vet inte om denna borde skrivas i annan del av forumet men det är ju trotsallt en sniper.
Jag har uppgraderat min RS dragga med wolverine hydra kit och efter detta så får jag ingen ordning på hopen, med andra ord väldigt okonsekvent.
jag använder madbulls röda (shark) gummi som wolverine själva rekommenderar ihop med en 6.02 madbull pipa. pipan bör det inte vara fel på då den gick kanon med den innan jag böt till hpa kitet och jag har även justerat dwell'en så allt borde vara i sin ordning men vissa kulor tar jäkligt mycket hop och vissa bara dippar somom man inte hade något gummi över huvud taget. tittat man i pipan så ser allt bra ut. någon som kan ha en ide om vad problemet kan vara eller tipps på åtgärd?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av Maercosh »

Den kan kanske läcka luft runt gummit? Har du testat med en chrono?

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av plankton »

har chronat och ligger ca +-0,5 ms så det är de inge fel på.

Fell
Inlägg: 16
Blev medlem: tor okt 25, 2012 6:04 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av Fell »

Hoplösningen är något känd för att ha racklig konstruktion så kan vara att den helt enkelt är för "slapp" i hjulet.
Sett några som kört den här lösningen https://www.youtube.com/watch?v=RwT8NwCRtjQ
Kan ju vara något annat som spökar men någonstans att börja

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av plankton »

Yes den videon har jag sett och det är vad jag förstår i regel cymas kopia på rs versionen som har det där glappet. Min glappar inte så det är väldigt skumt att hopen tar såpass ojämnt som den gör, känns som att man prövat det mesta, för känns som att det inte borde göra någon skillnad med Rex en vidare pipa eftersom denna funkade bra innan Wolverine kittet?

Fell
Inlägg: 16
Blev medlem: tor okt 25, 2012 6:04 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av Fell »

Kollat nozzle alignment? Finns bra tips på wolverine owners-gruppen på facebook om den är off, man kan ha bra täthet/jämn fps även om centreringen är knas

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av plankton »

har kollat olika guides på det oxå och försökt att följa dom och vad jag kan se med blotta ögat utan att gå med någon form utav kamera genom pipmynningen så ser allt bra ut.

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av plankton »

Yes den videon har jag sett och det är vad jag förstår i regel cymas kopia på rs versionen som har det där glappet. Min glappar inte så det är väldigt skumt att hopen tar såpass ojämnt som den gör, känns som att man prövat det mesta, för känns som att det inte borde göra någon skillnad med Rex en vidare pipa eftersom denna funkade bra innan Wolverine kittet?

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av Marcules »

Har inte madbulls röda ganska slappa läppar? Prova ett annat gummi.
-:Skogsfrisk:-

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: real sword svd hopup strul

Inlägg av G-Enis »

Madbulls shark gummin har jag bara dålig erfarenhet av. De har ju som tre läppar inuti gummit som ska fånga kulan innan den skjuts. Det orskar mest strul enligt mig.
Madbulls vanliga gummin är dock bra och de har jag bara bra erfarenheter med.

Skriv svar