WTF??!! Behöva täta en nyligen uppgraderad VSR-10?

Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

WTF??!! Behöva täta en nyligen uppgraderad VSR-10?

Inlägg av Mixe »

Hej kunniga. Jag har nyligen uppgraderat min JG VSR-10 G-spec enligt konstens alla regler med:

PDI New trigger 90- graders
PDI cylinder
PDI pistong
PDI 160- fjäder med större diameter

Action Army Hophus
Acton Army precpipa

När jag chronar den med 160-fjädern gör den max 140 med 0,20. Jag har:

1. Skruvat upp hopen till max
2. Försökt byta o-ringen på pistongen till en större
3. Lindat cylindernozzeln med gängtejp

Allt detta tillsammans och var och en för sig testades, och bara SÄNKTE farten. Jag misstänker att det är pistongen som inte är helt tät, men har svårt att prova tillfredsställande. Skall man verkligen behöva uppgradera uppgraderingarna det första man gör? Hur gör jag detta på bästa sätt? Mycket tacksam för svar!

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: WTF??!! Behöva täta en nyligen uppgraderad VSR-10?

Inlägg av Oiric »

Är det tätt mellan pipa - gummi - hophus ?

Har inte testat själv, men vet att flera har påpekat att AEG-gummi som sitter i ett PDI-hus med AEG-pipa inte håller helt tätt och man får lägre utgångshastighet än önskat. Osäker på om AA-huset har samma brist, men hittar inget när jag skummar tråden på airsoftsniperforum.com om AA-huset.

Använde själv orginalhuset på min bar10 då det fungerade ypperligt med Guarders mjuka gummi och en ASG Ultimate 6.03*430mm pipa.



Men för att kort svara på din fråga: Ja, du kan mycket väl behöva täta dina nya uppgraderingar. Bara för att man köper massa nya fina och dyra delar så funkar det inte alltid direkt efter installationen (vilket är pissjobbigt för övrigt). Allt som oftast måste man pilla och fixa innan det lirar ens nästan som man vill, och ändå är man inte helt nöjd.

Labba med att täta hopgummit mot pipan med teflontejp och tandtråd, alternativt enbart teflontejp. Många fina tips och knep tas upp på AirsoftSniperForum

fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: WTF??!! Behöva täta en nyligen uppgraderad VSR-10?

Inlägg av fet_apa »

Att pistong och cylinder är tätt mot varandra är i alla fall en av de enklaste att testa.

Med cylindern lös i handen och valfritt pet-verktyg kan du "spänna" fjädern. Sätt fingret för nozzlen och släpp. Pistongen ska åka fram en bit och sen mer eller mindre stanna, eller i alla fall vääääldigt långsamt glida framåt, om det är tätt.
<insert 'cool' one-liner here>

Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

Re: WTF??!! Behöva täta en nyligen uppgraderad VSR-10?

Inlägg av Mixe »

Stort tack för svaren. Jag misstänker pistong/cylinder- glapp. Svårt att tro att läckaget från det O-ringsförsedda cylinderhuvudet. Jag fick nästan vålda in pipan i hophuset, så det gummit måste nog sitta rätt tight. Skall pröva med lite olika O-ringar och ett kompressionstest.

Jackjaevel
Inlägg: 66
Blev medlem: sön jun 24, 2012 9:09 am

Re: WTF??!! Behöva täta en nyligen uppgraderad VSR-10?

Inlägg av Jackjaevel »

om du fick vålda in pipan + hopgummi så kan jag nästan garantera att hopgummit glidit bak på pipan och skapar läckage mellan nozzle och hopgummi.

Skriv svar