Passande vsr gummi till shooter pipa

animal mother
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 17, 2013 6:28 pm

Passande vsr gummi till shooter pipa

Inlägg av animal mother »

Hej.
Jag har ett jg bar-10 g-spec gevär. Har idag en shooter 6,03 (363mm) pipa som jag är riktigt nöjd med. Hop huset är från action army och till det kör jag original gummit från jg.
Enligt mig så fungerar bössan bra med precisionen men jag tänkte byta ut gummit också för att kanske få det där lilla extra..
Så jag beställde hem maple leaf monster gummi 80 men det visade sig inte passa med pipan. Pipan har den där "lilla bryggan" precis som vanliga aeg pipor har och då funkar inte det gummit eftersom gummibiten som ligger mot kulan är "långt" istället för "bara en bula" ( hoppas ni förstår vad jag menar)
Nån som har tips på nått annat bra gummi som kan passa?
Vill gärna inte behöva göra någon åverkan på pipan så endast gummibyte är aktuellt.

Bössan chronar 180 med ställd hop o 0.20 kulor. Fjädern är en avklippt 150 fjäder från airsoftpro som kommer bytas den med.

Tack på förhand.

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Passande vsr gummi till shooter pipa

Inlägg av BlackGoat »

AEG pipor tar AEG gummin. VSR pipor tar VSR gummin :)
Kapa bryggan eller köp ett AEG gummi.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

animal mother
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 17, 2013 6:28 pm

Re: Passande vsr gummi till shooter pipa

Inlägg av animal mother »

Jo det kan ju tyckas vara en bra lösning ;)
Men det gummit jag har idag (som är original) är mer som ett AEG gummi på insidan men utsidan är VSR. Finns inte dessa att köpa som uppgradering? Dvs hårdare gummi.
För ett AEG gummi passar inte i hop huset och ett Maple Leaf VSR gummi passar inte pipan.

Men just nu lutar det åt ny pipa när plånboken godkänner det.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Passande vsr gummi till shooter pipa

Inlägg av Oiric »

Vad är det som skiljer pipan från en vanlig VSR-pipa?
Eller är det gummit du har köpt som är bajs?


Jag körde med ett superenkelt Guarder gummi i min VSR, fungerade fantastiskt bra.
http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgra ... -we-detail

animal mother
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 17, 2013 6:28 pm

Re: Passande vsr gummi till shooter pipa

Inlägg av animal mother »

Jag har för dålig koll på pipor men enligt Airsoftpro så skulle både AEG och VSR gummin passa.
Men eftersom inte mitt VSR gummi passade så undrar jag om det finns olika sorters VSR gummi (lika på utsidan med den lilla klacken, men olika på insidan)

http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgra ... pec-detail

fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Passande vsr gummi till shooter pipa

Inlägg av fet_apa »

Om du ändå funderar på att köpa ny pipa så skulle jag köra på med dremel eller handfil och ta bort bryggan.
Gör du det snyggt kommer det ha noll inverkan på precisionen och du kommer kunna använda Maple Lead gummit.
<insert 'cool' one-liner here>

Skriv svar