real sword svd

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

real sword svd

Inlägg av plankton »

Tjena!
jag har skaffat en rs svd begagnad och har nu lite funderingar.
reservdelar till denna verkar så gott som omöjligt att få tag på men det kanske finns någon här som vet vart man kan köpa kuggar m.m=?

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: real sword svd

Inlägg av 700mb »

Behöver du nya kuggar? Vad jag har läst ska RS kuggar vara ganska bra som dem är, utan att pistongen som rasar först.

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: real sword svd

Inlägg av livewire »

Cyma and S&T are clones and the gears fit a real sword
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: real sword svd

Inlägg av plankton »

Yes har läst så jag med, men har en lugg som en tand har gått av på., hittar ingen sida med cymas kuggar heller, så om någon vet någon sida så länka gärna :)

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: real sword svd

Inlägg av 700mb »

Vilket kugghjul? Läste att SvD använder v2 kugghjul för hälften av kugghjulen typ :p

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: real sword svd

Inlägg av Twist »

Jag googlade "real sword svd gears" och kom fram till att Land Warrior har kugg i lager.

http://www.landwarriorairsoft.com/real- ... infscr2299

Hoppas att länken funkar och inte bara är tillfällig. Annars borde du kunna googla dig fram.


Edit: Jag vet inte om butiken är bra för jag har aldrig handlat där själv. Buyer beware.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: real sword svd

Inlägg av livewire »

cyma, S&T real sword have a elongated piston like the sr25 and l85, mind a normal bevel and spur gear will prob be OK, I actually have a set spare send me a pic of the one you need, also bear in mind that it has 4 gears and not three to you need to make sure you connect the motor in reverse othwise it'll chew up your piston when you reassemble
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: real sword svd

Inlägg av plankton »

Tackar för hjälp :)
Den jag behöver är den tredje från vänster, geväret fungerar även nu utan en tand på det kugget men satt i en 120 fjäder nu och skulle vilja sätta i en 140-150 fjäder men känns som att man bör ha alla delar hela i först :) om du har det över kanske det går att lösa? Skickar pm

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: real sword svd

Inlägg av livewire »

Will check when I get home but I'm away until the 7th of may dunno if you need it before then, but I'm pretty sure you can use a ordinary V2 spur gear which the likes of striker etc will have in stock otherwise I can PM you in 2 weeks
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: real sword svd

Inlägg av plankton »

i will wait for you ;) thx for all help so far!

Skriv svar