En tio år gammal semi-sniper?

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Skepparn »

Jag kommer ihåg en AEG som låg ute för några år sen för typ 17k, som hade "kostat" 25k, och när killen listade grejerna så stämde det, för att det var grejer som "Systemafjäder 350kr" och "Prometheus ARL 200kr", och fortsätter man så är det ju inte svårt att få en 2-4k bössa att kosta 18k.
Ospecificierad uppgradering 3150 kr (måste vara starkare motor)
Kanske inte den punkten
Ospecificierad uppgradering 2950 kr (troligen utbyte av plastdelar till metall för bättre hållbarhet)
Men detta är ju inte omöjligt
Jobbar på Röda Stjärnan

hutti
Inlägg: 15
Blev medlem: lör jul 18, 2015 9:59 am

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av hutti »

Och helt plötsligt försvann allt snack om min "dåliga" affär.

Kanske tar in den till er Skepparn då jag som sagt aldrig öppnat en bössa innan. Om något kommer jag och köper deans kontakter.

Säljaren är oerhört seriös och har gett bättre service än de flesta second hand köp jag gjort. (Älskar att köpa second hand). Så jag hoppas på det bästa.

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Genocide »

Jag tycker att 1000kr för den bössan är ok.
Folk vill ha typ 1500-2000 för kinabössor.

Trodde du hade gått loss och köpt för typ 10k ;)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

hutti
Inlägg: 15
Blev medlem: lör jul 18, 2015 9:59 am

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av hutti »

Jo men lite det jag menar, oavsett om det är en TM original eller uppgraderad så tycker jag inte att man skall klaga för ett pris på tusenlappen.

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Le Gradovic »

Tycker inte att priset är helt fel ute, för tusenlappen hade jag tagit den bara för nostalgin och för att se vad för motorsatan som kostade honom över tre lax. Jag vill dock påminna alla om att min första reservdel som köptes var en "cut off lever" för sagolika 349 spänn. Idag skulle man snäsa om man fick betala mer än 29 kronor för samma del.

Och ja, jag var långt under 18 år fyllda vid 2004, men min far hade en TM M16 som han köpte för att öva prick med, och för att "eldrivet luftgevär" verkade space age på den tiden. Ville bara påpeka detta innan någon sprang in på min profil för att servera moralkaka. ;)
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Kamphund
Inlägg: 85
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:57 pm

Re: Sv: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Kamphund »

Detta blev svaret när en person från facebookgruppen frågade om bössan:

"Jag var bara tvungen o fråga var han hade köpt motorn o bössan o då fick jag detta svar haha

Butiken finns inte kvar längre. Köpte fem vapen samtidigt för drygt 80 000 kr, detta var det överlägset dyraste. All information jag har finns i min text, inklusive vad som behöver ordnas. För den som är händig är det ett riktigt klipp
Ber du någon göra det åt dig kanske det kostar en timmes jobb eller så."
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

hutti
Inlägg: 15
Blev medlem: lör jul 18, 2015 9:59 am

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av hutti »

Update: Paketet har nu kommit fram, hämtar bössan idag eller imorgon.

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Wiggen »

Unboxing, blir lite som att öppna en sarkofag och finna en relik från en svunnen era!
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

hutti
Inlägg: 15
Blev medlem: lör jul 18, 2015 9:59 am

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av hutti »

Bössan är nu i min närvaro och vilken ära! 2st lipo 9,6 lipo batterier 2000 mah. 17cm längd, 5cm bred och 2cm hög. Vikt på 0,5kg.

Till bössan, den var lång som fan. Hittade inte vart man ställde in hopen. Men provsköt och det gick bra, semi och auto. ROFen var ej hög med dessa batterier. 2 per sekund kanske. Något konstigt då det ibland kommer 2 kulor per skott, ett som rullar ur pipan efteråt. Tips och idéer varför?

Nu är det strax jobb men längtar till att chrona den. Får se om jag kan av någon.

Edit, hittade hop inställningen.

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Cire »

De lär vara nimh batterier och inte lipo 9.6 :p

Ge oss en videosnutt när du skjuter :)

Skriv svar