Räckvidd semisniper mot bolt?

Wzn
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 20, 2014 8:54 am

Räckvidd semisniper mot bolt?

Inlägg av Wzn »

Tjena.

Går i tankarna att skaffa mig en boltsniper med ett Mancraft SDik så man hpa-konverterar cylindern, främst eftersom jag redan har ett hpa-system.

Nu är min fråga om det verkligen är lönt att slaffa en bolt, om det skulle ge några fördelar över en semi i precision och räckvidd och vad som är ett effektivt motstånd att bekämpa fienden med?

Nu vet jag att spelstilarna skiljer sig mycket åt och det är inte frågan, utan strikt vad vapnena kan prestera med 160 kontra 200ms ungefär.

Jag når redan idag ganska långt med min cqb-trimmade SMP och kommer med all sannolikhet nå ännu längre med högre trim och längre pipa, så frågan är vad som är en realistisk målsättning?

Några som har någon erfarenhet av detta som kan sprida ljus över min fråga?

Mvh

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: Räckvidd semisniper mot bolt?

Inlägg av plankton »

detta låter intressant! vart kan man köpa detta kit?

Tholic
Inlägg: 1
Blev medlem: ons nov 05, 2014 8:15 pm

Re: Räckvidd semisniper mot bolt?

Inlägg av Tholic »

Liten nyfiken fråga.. är det nån som provat detta system nu..
alltså konvetera en bolt till hpa.. har läst ommancrafts system.
Har själv en L96 som idag har en 190 fjäder och är löjligt bra att spela med.
Finns det nån ide att dunka in detta syste,
Har blandannat tittat på co2 csystemet här som såg lovande.

plankton
Inlägg: 17
Blev medlem: ons apr 08, 2015 7:55 pm

Re: Räckvidd semisniper mot bolt?

Inlägg av plankton »

Tjena!
Jag har monterat Mancraft's SDIK i min ares aw.338 och kan säga att det är lätt att installera och att det verkar fungera väldigt bra. kör på 110 psi i den med 0.40 bulor, PDI RAVEN 6.01 540 mm pipa random hopup gummi (vsr) och får till en bra träff bild på 30*30 mål ca 65-70 m 7 av 10 skott. kan skjuta på längre men med något sämre träffbild. inte chronat den än men det kommer!
som sagt bara kört ett spel med den och skjutit hemma så vet ju inte hur det fungerar i längden men borde nog inte vara något problem!

Skriv svar