Well MB-03

FnuK
Inlägg: 54
Blev medlem: tis jun 19, 2012 8:52 am

Re: Well MB-03

Inlägg av FnuK »

Slängde iväg en beställning på ett styck BAR10 känner mig som ett barn på julafton haha :lol:
sen blir det väl att man köper V-trigger! eller vad föreslår ni?:D

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av TwinkleDew »

Krille skrev: Om du nu inte skall byta fjäder kan du lägga pengar på en vettig hop sålänge.
Aerochamber?

23 juli 2012, 17:44:

[quote="Men du kan lika gärna köra med bössan tills befintliga sears är nednötta först. Lär ta ett tag med originalfjäder.[/quote]

Jaha... Jag trodde liksom att avtryckarassemblyt på dom var så kasst att det höll några månader sen behövde man byta.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av Krille »

Nej, det är sears som slits som jag skrev. De 3 delarna Kimjoh länkade. Själva triggern tar ingen större skada.
PDI Hopen är annars riktigt bra.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av TwinkleDew »

Ok, jag menade sears ;) (typ). Men dom håller alltså inte så dåligt som jag trodde. Anyway, det som lockar med aerochamber är ju just att man kan använda AEG-pipor och gummin
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av kimjoh560 »

Det vanligaste som hänt mig på tre olika bössor av VSR-klon modellen är att infästningarna har släppt för själva avtryckarhuset. Slitaget har varit relativt lågt på sears, åtminstone med originalfjäder.

PDI hoppen är bra men den medför att du måste byta hela cylindern och antagligen därmed pistong och spring guide. PDI's huvuden/nozzlar har en tendens att strula tillsammans med cylindrar av andra fabrikat. Osäker på hur det är med nya versionen av hopup som tar vanliga huvuden men på den äldre versionen strulade det ALLTID.
Senast redigerad av 1 kimjoh560, redigerad totalt 0 gånger.
Lgt. Skalptagare

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av TwinkleDew »

Infästningarna är väl hålen där man skruvar fast avtryckarhuset i kroppen antar jag?

24 juli 2012, 14:20:

Om man ska köpa nytt hop-up gummi. Kan man använda ett GBB-A+ devil vad-det-nu-heter gummi? Verkar ju bra det gummit
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av Krille »

Yes, hålen för avtryckarhuset.
Ang vilken hop så har Nineball gummi funkat skitbra i min BAR 10 utan pdi hopup, med en Pdi Raven pipa.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av TwinkleDew »

Men är det GBB-gummin?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av Krille »

Yes :)

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Well MB-03

Inlägg av TwinkleDew »

http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... cts_id=593 Gör king arms bra hopupgummin? vill gärna slippa beställa med tull och moms och sådant tjafs
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar